maandag, augustus 22, 2016

Apparaten met een te korte levensduur

Helemaal klaar ben ik met spullen die snel kapot gaan.
Zoals nu weer mijn Philips stoomgenerator die ik in november 2014 voor €140 kocht, met gelijk 6 antikalkcartridges €96, want nu had ik toch een goed apparaat!! Afgelopen maandag ter reparatie via de AH teruggestuurd naar Bol.com en wat bleek het apparaat was zaterdag nog niet bij hen aangekomen. Maar vandaag wel. De reden daarvoor was dat AH slechts één adres van Bol.com
hebben, maar niet het reparatie verzend adres.

De strijkbout van de buren geleend en de dag daarop, afgelopen maandag een strijkijzer gekocht bij de Lidl.
Mijn dekbedovertrekken gaan naar een grote wasserij door de mangel. Wat ziet dat er mooi uit. Het kost me 2,50 per overtrek. Dat zijn €5 per nacht voor twee dekbedovertrekken. Mijn eigen beddengoed strijk ik niet. Ik slaap ook prima onder een gekreukt dekbedovertrek :-))

Dat inflatie beperkt blijft door het goedkoper worden van goederen. Ik heb mijn twijfels er over. Totaal. Helemaal. Het mag dan goedkoper zijn geworden. Tegelijkertijd moeten we spullen blijven kopen, omdat de levensduur te kort is.

Van mij mogen gebruiksvoorwerpen heel lang mee gaan.  Vooralsnog kost het kostbare vrije tijd die ik veel leuker kan besteden! 

7 opmerkingen:

  1. Heb je dan geen recht meer op vergoeding? Van een apparaat met die prijs mag je verwachten dat ie langer dan anderhalf jaar mee gaat. Lijkt me een idee om in consumentenrecht te verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf werk ik bij de AH (weliswaar in België) en wij hebben wel degelijk 2 adressen (oftewel 2 verschillende stickers) om pakketjes van bol.com retour te sturen. Bij een gewone retour is de hele sticker wit en bij een reparatie is het onderste deel rood. Dit zouden ze aan de servicebalie toch moeten weten ... :/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze AH gaf mij een geheel wit reçu. Ik heb alleen een zwart wit printer. Misschien is dat het geweest? Ik zei wel dat het een reparatie was.

      Ik schreef al meerdere keren over verkeerde verzendingen en adviseerde om een foto te maken van het adres op het pakje en dat direct te vergelijken met het verzonden pakje.

      Verwijderen
  3. Met stip op 1 bij mij van apparaten die snel zijn versleten: de mobiele telefoon. Wat een fragiele apparaten, binnen 2 jaar kun je vaak alweer een nieuwe kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vervelend. De mijne is nog geen twee jaar oud. Dus jouw advies is een stevige smartphone.

      Verwijderen
  4. Kapotte apparaten zijn erg vervelend inderdaad! Helemaal mee eens.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen