woensdag, augustus 24, 2016

Een consuminderend blog over de warmte

Vandaag is het een heerlijke warme dag, die je lekker voordelig door had kunnen brengen in de natuur. Het is geen dag om te gaan shoppen in een woonwinkelcentrum, of naar een pretpark te gaan. Alleen in een pretpark met een wildwaterbaan bijvoorbeeld.

Vandaag had je waterijsjes kunnen maken. Of koude soep van een voordelige komkommer, of een koude tomatensoep. Rauwkost eten, noem maar op.

Veel mensen gaan op een warme dag naar de bioscoop, omdat daar de airco het koel houdt.

Vandaag ging ik 4 uur scooteren naar verjaardagen die in de familie gevierd werden. Het was er een prima dag voor om eens twee uur heen en twee uur terug te scooteren. Het liefst door mooie gebieden.
Gisteren voer ik 40 kilometer, maar eigenlijk was het veel te warm om zelfs te varen, zonder schaduwdoek.  Een pet met klep doet veel, de zonnebrand in de buurt en een katoenen overhemd met lange mouwen is ook goed voor nu. Dat schaduwdoek komt er wel, maar nu nog niet. Hij staat al een tijd op mijn wensenlijstje.

Heb jij gewerkt, of genoten?

2 opmerkingen:

  1. Tijdje geleden op ook een warme dag was ik bij Ikea en dat was heerlijk! Weinig mensen, lekker koel en ruimte in de koele parkeergarage, dat beviel me uitstekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewerkt en genoten :) Mijn kantoor is redelijk koel, maar ik wil af en toe natuurlijk ook wel even het zonnetje voelen. Dus ook mooi even goede pauzes genomen!

    BeantwoordenVerwijderen