woensdag, augustus 17, 2016

O die lelijke rimpels

Wie veel lacht krijgt later de rimpels op de juiste plaats zo wordt gezegd.  Het kan allemaal wel, maar echt ik ben er niet blij mee.

Ik heb rimpels. Vele rimpels om mijn mond en kraaienpootjes. Wat vind ik ze lelijk. Ik kan ze niet uitstaan.
Wat moet ik er tegen doen?  Niet stoppen met lachen natuurlijk. Gezichtsgymnastiek. Veel masseren, maar ondanks dat hou je de rimpels niet tegen.

Lekker veel naar buiten, want licht doet wonderen voor de huid. Dat wordt gezegd. Ik kan je verzekeren dat ik vaak buiten kom en het gevolg is couperose. Dat zijn van die rode vlekjes op de wangen.... Zonnebrandcreme smeren bovenop je dagcreme, dat is de oplossing. Het nadeel is dat ik nogal makkelijk van aard ben.  Soms wel en soms niet. Het kwaad is al geschied. Niks aan te doen.

Ik ben bij een plastisch cirurg geweest. Wilt u misschien een liftje, vroeg de arts.  Nou zo erg is het ook weer niet. Wilt u een botoxje?  Nou nee, die troep in mijn lijf, lijkt me niks.
Wilt u dan een lasertherapie? Slechts €1000 euro voor boven en beneden de mond.
Ik denk er nog even over na. Echt wel. Ondertussen blijf ik smeren, en masseren en gezichts-gymnastieken. De lasertherapie wordt alleen in de winter gegeven.   Dat geeft mij nog even de tijd.

Wat zouden jullie doen?

17 opmerkingen:

  1. Heel voorzichtig zijn met zonnebaden, niet roken, geen alcohol, veel water drinken. Doe ik ook en ik heb nauwelijks rimpels. Ook bijna geen grijze haren. Al denk ik dat dat mazzel is en in blond haar vallen grijze haren minder op. Dit jaar ben ik vijftig geworden en dat vond ik best even slikken.
    Ik wil geen plastische chirurgie. Ik vind een gezicht zonder plastische chirurgie bijna altijd mooier. Vrouwen die veel aan hun gezicht laten doen, gaan allemaal op elkaar lijken.
    Lekker door blijven gaan met lachen, want liever lachrimpels dan een verzuurd gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat dat idd mazzel is. Ik hoef geen Hillary Clinton te zijn. Dat zonnebaden is niet echt te voorkomen, omdat ik me zelden per auto verplaats en moestuinieren is ook veel buiten zijn. Op de boot draag ik een rieten pet met brede rand.

      Vijftig worden hakt er stevig in. Ik wilde het niet groots vieren, maar door toeval,... kreeg ik een week later 25 leeftijdsgenoten op bezoek. Het werd een behoorlijk feest.

      Verwijderen
    2. Misschien in de tuin ook een zonnehoed dragen? Ik kom ook buiten, maar niet teveel in de uren tusse. Twaalf en drie.

      Verwijderen
    3. De uren die ik me zomers en winter verplaats . Een windscherm misschien.

      Verwijderen
  2. als het je dwars zit dan lekker de boel laten laseren.
    Kraaienpootjes vind ik wel leuk maar verticale rimpels rond de mond niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn kleine rimpeltjes boven de lip en op de kin. Grote rimpels kunnen alleen met Fillers en een lift.
      De rimpels lijken nog het meest op een geschuurd gezicht. Zo lelijk en dan te bedenken dat het er vroeger altijd goed uitzag.

      Verwijderen
  3. Ik ben inmiddels 54 en gezegend met rimpels. Heb ook eens een filler bij mijn mond overwogen en toch maar niet gedaan.
    Rimpels horen bij het leven, maar als jij je er aan stoort, lekker doen.
    Succes met je besluit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wijs besluit. Je weet niet welk spul in die Fillers zit en wat het in de rest van je lichaam voor gevolgen heeft.

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij valt het met 66 wel mee en wat zilveren haren tussen donkerblond zitten er ook wel. Het zit ook in je genen mijn ouders waren beiden 90 en allebei niet geheel grijs en hun rimpels vielen ook wel mee. Ik ben dus gezegend. En als je niet al te mager bent is het ook wat gevulder allemaal, echt veel afvallen ga ik ook niet doen dan zal je het beter zien denk ik.
      Mijn zwager werd met 35 al heel gerimpeld geerfd van zijn moeder.

      Wat ik wel al 15 jaar geleden heb laten doen is een ooglidlift, dat was bij mij extreem gezakt en dat is ook weer een veelvoorkomende kwaal in de familie.

      Geen idee wat laseren precies inhoudt maar het klinkt mij als een minder ingrijpende optie.

      Verwijderen
    2. Ik heb ook ooit een ooglift laten doen. Het is nog steeds een wijs besluit geweest. Het blijft er mooi uit zien.

      Je bent idd gezegend, de ene mens veroudert sneller dan de ander. Geniet er van.

      Verwijderen
    3. Een ooglift houd ik ook als optie open. In mijn familie last van zakkende oogleden. Ik heb het zelf ook al een beetje. Ik vind het niet mooi, soms voelt het zwaar en als het te erg wordt dan wordt het zicht ook belemmerd.

      Verwijderen
  5. Ik ben 66 en heb ook rimpels. Niet verschrikkelijk veel maar toch....... Als ik er last van of moeite mee zou hebben, zou ik er iets aan laten doen. Maar ik heb er geen last van en met het geld zou ik veel leukere dingen kunnen doen! Maar als jij je er beter bij voelt zou ik het vooral laten doen. Niks zo erg als een oudere vrouw die niet tevreden is met haar uiterlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn voor je. Ik geloof dat er wel ergere dingen zijn. Dan ontevreden oude vrouwen.....

      Verwijderen
  6. Dan weet ik wat me te wachten staat.. Ik lach bijna de hele dag altijd! Maar als ik daarom rimpels zou krijgen kan ik er mee leven. En anders trouwens ook wel!


    Waarom vormen ze voor jou zo'n obstakel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben altijd gezegend geweest met een goede huid. Dankzij mijn dieet heb ik misschien 1mee-eter per zoveel jaar.

      Sinds een paar jaar vallen me de rimpeltjes rond de mond op. Ik masseer wat af en het helpt volgens mij voor geen meter. Ik heb zelfs een reiswekkertje op de plek met opmaakspullen gezet. Om het aantal minuten masseren in de gaten te houden.

      Maar op mijn leeftijd valt zelfs een litteken in mijn rechter wenkbrauw op. Dat litteken viel nooit zo op en nu wel. Misschien heb ik teveel vrije tijd dat deze dingen meer opvallen....

      Verwijderen
  7. Dat je wat rimpels krijgt wil niet zeggen dat je een slechte huid hebt? Vrouwen met wat rimpels zijn echt duizend keer mooier dan vrouwen met een opgevuld gezicht. Zeg ik als man. Van 26 :) Laat de natuur haar gang gaan en geniet van je leven. Door je druk te maken over die rimpels krijg je er alleen maar meer :)

    BeantwoordenVerwijderen