donderdag, augustus 04, 2016

Penny wise, Pound foolish

Bij de ANWB verzekeringen krijg je korting als je meer dan één verzekering hebt lopen.  Ik ben dol op kortingen en ik rekende me al helemaal rijk. Ik heb namelijk twee verzekeringen bij de ANWB! Ik dacht aan winst. Vette winst. Wat een deal.......

Zowel mijn bootverzekering als mijn scooterverzekering lopen bij de ANWB. Met meer verzekeringen krijg je korting.    Maar het pakt toch duur uit.

De reden is dat de scooter een nieuwe polis nodig heeft. Een nieuwe polig kost geld. Bovendien zijn in een paar maanden tijd de premies gestegen.
Wat mij principieel stoorde was dat een dichtbijzijnde rijwielhandelaar die geen echte scooterhandelaar is,  jaarlijks 16% provisie van mijn verzekering opstrijkt. De verzekerng is door ANWB overgezet naar deze rijwielhandel, na faillissement van het bedrijf waar ik ooit twee scooters kocht.
Ik moest eerst die scooterverzekering loskoppelen van deze rijwielhandel. Ik krijg dan geen 16% korting, maar 4%. ANWB bespaart hiermee 12%.
Ondanks dat deze verzekering losgekoppeld is van de rijwielhandel en ik 4% minder ga betalen zijn in tussentijd de premies behoorlijk verhoogd.  Ik betaalde mijn jaarpremie in maart en nu in augustus betaal ik meer.

De boot is nu voorzien van een nieuwe dure stevig A-merk buitenboordmotor. Ik had hem alleen WA verzekerd maar sinds dit weekend is deze All-risk verzekerd bij de ANWB.
De prijs wordt nu minus 1 jaar no-claim korting  €75,46 per jaar, voor een verzekerde prijs van €8.500/ Minus 1 jaar no-claim korting

Totaal goed te betalen.Ik betaalde in april €51,44  voor een heel jaar verzekerd te zijn.  Nu betaal ik €53,11 voor een zelfde soort verzekering, met 4% korting en daarbovenop komen de kosten voor een nieuwe polis, namelijk  €7,91. Totaal dus €61,02.

Ik moet tot eind 2016 wachten op de extra korting voor de het meer dan één verzekering hebben, nu ik echt twee polissen heb bij de ANWB. Dan wordt dat berekend.

Met de kennis van nu, zeg ik dan ook. Veel werk en een negatief rendement.

3 opmerkingen:

  1. Wel goed dat je het uitgezocht hebt en niet het reclamepraatje zomaar vertrouwde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was het maar waar, ik ben er ingetrapt. Al het werk voor niets.

      Verwijderen
  2. Balen dat het zo tegenviel zeg. Dat is vaak zo vind ik....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen