dinsdag, augustus 30, 2016

Tussentijdse verhoging van woonhuisverzering

Mijn woonverzekering is via SNS bank. Een paar jaar terug stapte ik over van FBTO naar SNS bank. Bij FBTO werd er steeds meer uit de verzekering geschrapt, zoals de glasverzekering, als je niet kon aantonen dat jouw ramen niet binnen tien jaar waren vernieuwd.  Tja. 

De SNS heeft een goede reviewscore en was voordeliger.  Vandaag ontving ik per Sandd post een brief dat mijn verzekeringen veranderen. De premies van deze verzekeringen gaan omhoog. De reden is dat er steeds neer schademeldingen binnen zijn gekomen, dan waar de premies van de inboedel- en woonhuisverzekring op zijn berekend.

Zodra er een premiewijziging binnen komt, dan ga ik standaard naar wat vergelijkingssites en ik zag dat ik bij slechts één verzekeraar €12 minder uit ben per jaar. Deze verzekreaar had een redelijke reviewscore, maar de SNS was iets beter. Voor €12 ga ik niet moeilijk doen. Ik blijf bij SNS bannk. 
Ik heb nog nooit schade gehad die ik heb moeten declareren. Een verzekeraar keert met mate uit, ik vraag me al jaren af, of ik er verstandig aan doe om me voor inboedel te verzekeren.

Heb jij ook al een brief ontvangen met prijsstijgingen?

3 opmerkingen:

  1. Ik ben zo zuinig mogelijk met verzekering, dus zo min mogelijk verzekeringen. Maar een inboedelverzekering zit er wel bij (natuurlijk!). En gelopen jaren heb flink vergoed gekregen. Een lekkage in mijn afvoer naar het riool, moest een heel gat in de muur gemaakt worden. Het breken en opbouwen werd helemaal vergoed. En toen gingen de gordijnen in de file door een lamp. Niet de beschadigde gordijnen vergoed gekregen, maar de gehele waarde voor vervangen. Was ook een flink bedrag. Dus... als ik jou was zou ik die inboedelverzekering houden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik niet bedacht hebben. Een lekkage in het riool komt hier vaak voor omdat door de veengrond het riool afbreekt. Iets waar ik scherp op let. Voor die tijd al repareren graag. De stank.

      Goede verzekering!

      Verwijderen
  2. Ik heb meer dan 30 jaar niets hoeven claimen. Vorig jaar zomer sloeg op 200 meter van ons huis de bliksem in en kon ik een aantal apparaten en onze alarminstallatie naar de stort brengen. Ik heb een behoorlijk bedrag voor de vervanging terug gekregen. Eigenlijk had ik de verwachting dat ik weer voor jaren alleen maar betaler zou zijn. Afgelopen winter is er op een aantal dagen toch sneeuw gevallen en was er stuifsneeuw. Op een dakuitbouw is blijkbaar destijds iets niet helemaal lekker aangesloten met als gevolg dat we lekkage hadden. Precies daar waar nog geen maand daarvoor de schilder geweest was. De reparatie buiten hebben we zelf betaald. Het opnieuw schilderen is volledig vergoed. Ik zou de verzekering dus niet willen missen. Een inboedel of gecombineerde woonhuisverzekering vind ik overigens relatief een goedkope verzekering als je het vergelijkt met een auto of reisverzekering.

    BeantwoordenVerwijderen