maandag, september 05, 2016

Auto wassen in de regen

De regen is toch een prima iets om de auto in te wassen.  Vroeger kon ik de tuinslang gebruiken maar dat lukt mij nu al een jaar niet meer. Ik moet daar eens naar laten kijken.  De auto wordt nu standaard in of tussen de buien door gewassen. Gisteren, op zondag wastte ik de auto, met een emmer, autowasshampoo en water in een emmer. Het kost zo heel weinig tijd.
De auto werd keurig volgens buienradar schema later afgespoeld. Klaar.

Mijn buurman had vorige week zijn auto in de was gezet en dat stimuleerde mij om vanmorgen vroeg de auto ook in de was te zetten. Hij kwam zijn huis uit en gaf en passant nog wat advies. Want ja voor deze werkzaamheden heb je natuurlijk deskundig advies nodig..... :-))
Fijn van de eigen auto wassen is dat je ook binnen in de auto flink kunt soppen en de metalen delen aan de binnenkant van de deuren fijn extra in de was kunt zetten.

Onnodig te zeggen, dat ik flink wat praatjes moest maken tijdens de werkzaamheden, want een andere buurman vertelde me fijntjes dat hij fan was van autobedrijf X en vroeg me waarom ik dat in hemelsnaam eigenljk deed.

Ik vertelde hem, dat autowassen een prima work-out is en dat ik zo veel beter de wieldoppen en de binnenkant van de deuren kon schoonmaken.  Voor autowassen hoef ik niet in de rij te staan en ooit heel lang geleden is mijn antenne wel eens van het dak gehaald door een borstelmachine.

Ik vertel alleen aan de lezers dat een autowasabonnement van €24 per maand of €288 per jaar niet bij mijn leefstijl past. :P
De autowasshampoo bij Action kost momenteel voor een hele fles en heel veel autowasbeuren 0,99 en de vloeibare autowas voo ook vele keren poetsen kost €2,75.

Hoe was jij je automobiel?

5 opmerkingen:

  1. Om de week met een emmer en sop. Even vlot. En afspoelen doe ik met twee emmers regenwater.
    Een in oktober net na de bandenwissel en in april net na de bandenwissel ga ik door de wasstraat. Daar spuiten ze de onderkant van de auto goed af. Voor ik daarin ga wel even de deuren open en de randjes wassen. Overigens heb ik een wasbudget van 40 euro op de tankpas. Ik laat altijd het uitgebreide programma met was doen, en als ik eruit kom even de stofzuiger erdoor.

    Overigens kiep ik ook weleens gewoon een emmer regenwater op een shotje vogelrestant. Iets met slecht voor de lak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Autowassen is (gelukkig) in een veel plaatsen alleen op speciaal daarvoor aangewezen plekken toegestaan! Met 'n speciale onderlaag en afvoer zodat het vuil niet in het grondwater terecht komt! Uit onderzoek is nl. gebleken dat het sop en spoelwater nog heel veel schadelijk stoffen bevatten! Geld uitgeven om het milieu te sparen is investeren in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga met mijn kinderen en onze auto eens in de drie, vier maanden naar zo'n "zelfwasbox" op een benzinestation. Vinden de kinderen echt een geweldig uitje. Twee vliegen in 1 klap dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met de hand op de oprit. Van papa, want zelf heb ik die niet. Mooi goedkoop dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij ons worden de 2 auto's ook op de eigen parkeerplaats gewassen dit wel door zoonlief als 1 van zijn klusjes,
    het in de was zetten gebeurd eigenlijk altijd in de vakantie manlief vindt dit een ontspannende bezigheid :)

    BeantwoordenVerwijderen