zaterdag, september 03, 2016

Wereldhavendagen, ieder jaar hetzelfde

De Rotterdamse wereldhavendagen tijdens het eerste september  weekend worden druk bezocht. Tot een paar jaar terug schreef ik op dit blog over dit fenomeen.  Het kloppende hart van de haven is al lang niet meer in Rotterdam centrum. Met de Wereldhavendagen wordt de haven weer een beetje de stad in gehaald. Dan liggen er echte coasters en marineschepen in het centrum, van de Parkkade tot aan de Wilhelminakade,

Het echte speciale is dat je met bussen excursies naar bedrijven de haven kunt maken, of een vaartocht naar een bedrijf en met de trein terug.  Dat zijn toppertjes, dat je toegang krijgt tot speciale bedrijven zoals bijvoorbeeld ECT of dat er lezingen zijn in het zwaar bewaakte gebouw als het Worl Port Center (WPC) aan de Wilhelminakade.

Dat het gezellig is op Katendrecht. Het vuurwerk dat nu voor het eerst op zaterdagavond afgestoken wordt. Dat is mooi om te zien. Als je je als vrijwilliger bij de wereldhavendagen opgeeft mag je gratis met consumptiebonnen het vuurwerk- en muziekfeest in de cruiseterminal meemaken. Dat heb ik een paar keer gedaan. Regelmatig denk ik nog wel, zal ik, zal ik me aanmelden als vrijwilliger?

Ben jij wel eens bij de Wereldhavendagen geweest en wat vond je er van?

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik ben er wel geweest. Het is vaak slecht weer met de Wereldhavendagen, maar het is gezellig druk. Ik begrijp niet dat je er zo negatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee ben er nog nooit geweest en eerlijk gezegd trekt die drukte me ook totaal niet

    BeantwoordenVerwijderen