donderdag, september 29, 2016

Gelukkig geen bekeuring alleen een waarschuwing

Als ik met de scooter naar het Vesteplein in de binnenstad van Delft ga, kon ik tot nu toe makkelijk  heel rustig doorrijden tot de parkeermogelijkheid zo'n 25 meter verder.  De richtlijnen zijn gewijzigd, alleen had ik dat niet in de gaten. Nee, want als je altijd hetzelfde doet, dan let je niet op een bordje en een camera.

Zaterdag 18 september ontving ik van toezicht en handhaving bericht dat ik op 13 september gesignaleerd was, maar dat ik nu nog een eerste waarschuwing bleef. Ik mag daar niet rijden.  O, o, dacht ik want de dag daarvoor op vrijdagavond 17 september had ik daar weer gereden en geparkeerd.  Niet omdat ik daar iets nuttigs te doen had, nee, omdat ik op die vrijdagavond de film van de Rolling Stones in Pathe Delft wilde zien.  Zo dan. 

Ik schreef direct een e-mail met de vraag om alsjeblieft geen bekeuring en ik zal het nooit meer doen dus voortaan altijd braaf de laatste meters zal wandelen met de scooter aan de hand.

Een paar dagen later werd ik gerustgesteld. Ze hadden nog geen enkele bon geschreven! 

Als fietser heb je geen kenteken en kun je rustig doorfietsen tot de plek waar fietsers en scooters stallen. Omdat ik als scooterrijder nu eenmaal een kenteken heb, ben ik de klos en kan ik de 100 kg wegende scooter voortduwen.

Nou ja, toch mazzel.

8 opmerkingen:

  1. Dat is fijn zeg, dat ze niet gelijk zijn begonnen met bekeuren! Dat is toch een behoorlijk bedrag vaak. En zeker omdat je het niet expres deed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou expres, ik wist natuurlijk wel dat het niet mocht, ergens. Maar ja, het werd gedoogd. Teveel fietsers in deze studentenstad.

      Verwijderen
  2. Fijn dat ze het bij een waarschuwing laten. Zo'n kostenpost is toch vervelend.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Consuminderen, en dan toch een scooter (geen fiets?) ;-)
    Wel mazzel dat je geen boete krijg, das pas zonde van je zuur verdiende geld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een boete is altijd zonde. Ja, ik word vaak aangesproken op mijn scooteren. Maar ik maak teveel kilometers zomer en winter om dat op de fiets te doen. Bovendien is het in het donker langs onverlichte polderwegen wel zo veilig.

      Verwijderen
  4. Welke film van de Rolling Stones heb je gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De film over het optreden in Cuba aan het einde van hun zuid Amerika Tour

      Verwijderen