zondag, september 11, 2016

Heerlijk gekampeerd op het water

Piepklein is mijn bootje met 4,30 meter, maar het ging. Jaren geleden toen ik in Midden Delfland lange wandelingen maakte met een gemiddelde van 25 km, fantaseerde ik over kamperen daar in het groen. 

Kamperen met een tent is op deze plek niet toegestaan, maar met mijn bootje mag dat. Die hard wandelaars kamperen op plekken in het wild waar paalkamperen is toegestaan. Daarmee valt het kamperen wat ik nu deed mee te vergelijken. Kamperen in een bootje, in plaats van in een  tentje. Het bootje als een cocon om in te genieten, met een flinke stapel kranten en een dik boek van Karin Slaughter bij me. Ik kampeerde 's nachts op de Foppenplas in Maasland. Gelukkig dat de wind 's nachts ging liggen, dan schommelde het bootje niet. De windkracht was de afgelopen dagen 4.

Het gebruik van een smartphone is behoorlijk lastig door het snelle leeglopen van de batterij. Een aantal apps die altijd stroom verbruiken, ook al gebruik je ze zelden, had ik al verwijderd. Ik kocht de in 2016 als beste geteste powerbank door de Consumentenbond. Deze powerbank werd beoordeeld met een 9,2. Deze hielp me deze afgelopen dagen.  Het was  de Xtorm Power Bank Free 15000 - Mobiele oplader / Back-up accu - 15000 mAh - XB102 voor het bedrag van €59,-- en ik zal hem nog vaak gebruiken. Het is een degelijk apparaat.

De consumentenbond schreef er dit over: Grote mooi afgewerkte 15.000 mAh-powerbank met geïntegreerd usb oplaadsnoertje. Je kunt er 3 apparaten tegelijk mee opladen. In totaal kun je er circa 7 x de smartpone of 2,5 x de tablet mee volladen.

Het was een fijne belevenis, daar midden in de natuur. Voor herhaling vatbaar.  Op het water verkeren is mindfulness net zoals lezen dat is.  Aan vele aanlegsteigers mag je maximaal drie dagen liggen. Maar dat lijkt mij vooralsnog te lang. Met een boot ben je niet aan een plek gebonden. Gelukkig maar. 

9 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk! Ik zie hier mensen in bootjes overnachten, als ik in de ochtend met de hond fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij heerlijk.
    Foppeplas...altijd leuk daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn uitje zeg. En heel fijn dat je er op deze manier wel kunt kamperen. Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een die hard kampeerder als ik heeft ook een klein zonnepaneeltje bv van Goal Zero, kan zo aan de rugzak gehangen worden.
    Heerlijk hoor, slapen op de boot!

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn mooie dingen, die zonnepaneeltjes. Ze kosten wat, maar dan heb je ook wat. Zeker voor meerdaagse wandelingen. Geniet er van.

      Verwijderen
  5. Wow, gaaf! Had je een bed ingericht op de bood of had je een slaapmatje oid mee genomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoefde ik niet te doen. Er is een kajuit met kussens lengte 1,80 tot in de punt van de boot

      Verwijderen
  6. Dat was dus genieten. Fijn en vooral nog even doen met deze nazomer!

    BeantwoordenVerwijderen