dinsdag, september 20, 2016

Hoe hou ik die marketeers op afstand


De laatste tijd  zijn diverse bedrijven geïnteresseerd in mij, een oudere consuminderaar. Na een paar pinnige e-mails om het stroompje reclame te stoppen, bleek dat het belmenietregister niet meer genoeg is.  Ik heb me nu extra aangemeld bij Postfilter.nl
Uit een ver verleden herinner ik me dat ik voor postontvangst dit  iedere paar jaar herhaald moest worden.

De laatste tijd weer ongewenste post.  Veel mensen vinden veel post leuk. Ik heb dat niet. Ik kan je verzekeren, dat ik niets heb met post waar ik niet om gevraagd heb.  Het overbodige plastic om bladen zoals van Vereniging Eigen Huis, daar ben ik al bijzonder verbaasd over. Twee afvalstromen. Dit blad lees ik en ik ben blij met mijn lidmaatschap.

Heb jij ook ongewenste post en ongewenste bellers, dan kun je je het beste aanmelden bij Belmenietregister.nl en bij Postfilter.nl

Onder de deurbel heb ik een sticker zitten, waarmee deurverkopers op afstand worden gehouden. Deze kocht ik voor een  2,50 online bij Nietaandedeur.nl. Het was één van de verrassingen, dat er zoveel verkopers aan de deur aanbelden.   Alleen voor collectanten doe ik  de deur wel open. Voordeliger is dit bij neesticker.com €1,95, maar dan kun je niet kiezen.
Bij het schilderen van het huis had ik de sticker verwijderd. Dat ging gelukkig eenvoudig en later kon ik dezelfde sticker weer opplakken. Terwijl de verf nog droogde belde de eerste verkoper van kunststof kozijnen al aan. Of ik dat niet onmiddellijk en graag wilde. Bovendien hadden mijn buren twee deuren verder ook al kunststof kozijnen van hun bedrijf. Ik wist op dat moment weer wat een heerlijke rust deze gaven.

Om het af te maken, kun je ook de bekende  Nee / ja sticker op de brievenbus plakken.  


Als laatste mogelijkheid kun je je bij ontvangst van spammail altijd melden bij spamklacht.nl Maar daar waag ik me niet aan. Het is duidelijk dat geen enkele bank jou een e-mail stuurt met rare vragen. Meld je de ene bij spamklacht en werkt dit, dan openen ze zo weer een andere website.

Werkje  hè om rustig je ding te kunnen doen, zonder de veelgevraagde aandacht.

4 opmerkingen:

  1. Vreemd bericht voor iemand die zijn blog vol met advertenties heeft staan.... Gelukkig zie ik ze niet omdat ik een adblocker heb, maar toch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe nog steeds mee aan Euroclix. Ook advertenties en in de krant staan ook advertenties. Niet met een adblocker weg te halen, dat kost alleen tijd als ik dat wil,

      Verwijderen
  2. Bedankt voor de tip. Ik kende postfilter niet en laat me meteen registreren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb me al heel lang geleden aangemeld bij Postfilter, ook bij MOA Onderzoeksfilter. Wanneer je inschrijving bijna verloopt (na 3 jaar volgens mij) sturen ze je een mailtje en kun je het weer heel eenvoudig verlengen.

    De enkele keer dat ik nog wel ongewenste reclamepost ontving (geadresseerd of gericht "aan de bewoners van") ging er direct een mailtje uit naar dat bedrijf dat dit niet gewenst was, bv aan de postcodeloterij of kleding postorder bedrijven als Klingel of Your Look For Less. Soms zelf meerdere keren omdat ze nogal hardnekkig post bleven sturen. Ik heb ze nu al enkele jaren niet meer gehad.

    BeantwoordenVerwijderen