vrijdag, september 23, 2016

Met mijn oplossing worden de zorgkosten lager

Als ik in de regering zat, dan zou ik het wel weten. Echt. De ZVW premie is gemaximeerd bij een 1,5 x maximaal inkomen.  Ik weet dat en ik herken dat.
Netto ontving ik zo vanaf september meer salaris omdat het in te houden maximum aan  ZVW dan was bereikt. Een leuk iets, maar mensen ik lag er niet wakker van. 

Dus dacht ik, wat als dat stomme maximum nou eens werd beëindigd  en gewoon alle mensen tot de AOW gerechtigde leeftijd ZVW betalen.

De regering is van plan om de zorgtoeslag te verhogen
De zorgkosten worden volgend jaar hoger. Dat zei Chris Oomen van de DSW  en het staat in de krant, dus het is waar.

De eigen bijdrage wordt dit keer niet verlaagd, maar wil deze dit keer ook niet verhogen.
De regering laat de eigen bijdrage gelijk blijft, maar wil deze niet verlagen.
De ZVW bijdrage is gemaximeerd bij 1,5 keer modaal.

De regering verhoogt de zorgtoeslag voor wie er recht op heeft. Er zijn mensen die niet naar de arts gaan of voorgeschreven medicijnen weigeren omdat het te duur is. Er zijn mensen met een onverzorgd gebit omdat het te duur is. Dat is toch schande in één van de rijkste landen.
Kortom met mijn oplossing en als ik in de regering zat, dan zou ik het wel weten.

3 opmerkingen:

  1. De zorgkosten blijven dan toch evenhoog? Het enige verschil wordt dan dat de werkgevers meer gaan betalen en de werknemers minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als daarmee het eigen risico naar beneden kan (en de werkgevers het verwerken in de prijs van hun product), kunnen mensen gezonder blijven omdat ze geen zorg meer mijden. Dan wordt ik trots op nederland (Hoeveel zorg willen we? Meer, meer meer!) Dat ik dan sommige producten moet missen omdat die duurder worden, vind ik een acceptabele ruil.

      Verwijderen
    2. @Rentenier, ZVW betaal je zelf. Het wordt van je salaris ingehouden, als je meer bijverdient, maar minder dan 1,5 x modaal betaal je dat naar aanleiding van je aanslag.

      Verwijderen