maandag, september 19, 2016

Nationale fietsweek

Deze week is het nationale fietsweek. Met behulp van een gratis app kan het aantal fietsbewegingen geteld worden, maar ook waar er flinke hindernissen zijn, zoals bepaalde stoplichten die in de spits uren duren, wanneer jij door wilt fietsen. Wat de gemiddelde snelheid van fietsers is, hoeveel kilometers zij zich verplaatsen. Meten is weten, met deze app kan jij helpen.

Van het autoverkeer is veel meer bekend. Daar wordt veel meer onderzoek naar gedaan.
Nu nog de fietsers.

Ik heb me aangemeld. Doe jij ook mee?  Dit is de link: http://fietstelweek.nl/#info

4 opmerkingen:

  1. Oh leuk! Ja, ik ga me aanmelden, ik ben dol op dat soort dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker doe ik mee! Normaal staat mijn locatie niet aan, maar hiervoor wil ik m aanzetten.
    Ik zit voor mn werk in de data wereld en hoor een beetje wat er met deze data gedaan wordt: RrijksWaterStaat wil het echt weten voor planningen. En zelfs de provincies kijken ernaar. Dus het helpt echt om lekkere fietspaden en fietsroutes te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik fiets elke dag naar m'n werk en naar de sport e.d., maar dit soort apps waarin al m'n gegevens en bewegingen worden bijgehouden zijn me toch iets te gevoelig voor m'n privacy. Zeker als dat wordt opgeslagen bij overheidsorganisaties..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes, ik doe ook mee! Goede en slimme manier om gebruik te maken van de 'crowd'.

    BeantwoordenVerwijderen