zaterdag, september 17, 2016

U checkt steeds vaker uit in het Openbaar Vervoer

Van het WW
Het vergeten uit te checken in het OV, gebeurt steeds minder vaak. De OV bedrijven verdienden er in 2015 nog slechts 4,2 miljoen mee.  Dat was eerder nog een bedrag van 16 miljoen.
Het is mij ook regelmatig gebeurd dat ik vergat uit te checken.  De zeldzame keren dat ik met het OV ergens naar toe ging, echt waar, dan vergat ik het. Gelukkig kan je je geld digitaal terug vragen en dit deed ik dan ook.

Vandaag had ik cursus in Diemen. Het moest dicht bij het station zijn, ik had met het OV kunnen gaan. Maar ik weet het wel, dan kom ik één minuut te laat bij de trein, of ik moet al betaald bij de trein parkeren. Bovendien duurt de rit twee keer zo lang, dan ik in rustig tempo over 's Heeren wegen zoef.  In mijn kleine auto die 1 liter benzine per 23 kilometer rijd en in het bezit van een digitaal betaalmogelijkheid van Park Line, kom ik er wel.

Wat ik niet begrijp is dat zoveel mensen in het verleden het geld niet terug gevraagd hebben, en dat het terug vragen van  4,2 miljoen teveel werk is. Het zijn toch niet alleen buitenlanders die dit vergeten?  Zijn we zo welvarend, dat we zeggen: 'ach laat maar zitten'.



In ieder geval is het binnenkort mogelijk om met een app in- en uit te checken. Dat lijkt me ideaal. Je hoeft geen plastic kaartje extra bij je te hebben. Bovendien kun je meteen voldoende saldo uploaden, zonder dat je eerst ergens naar een apparaat moet om je ov-kaart up te laden.  Een uitkomst voor buitenlanders die immers niet kunnen pinnen met hun creditcard.  

3 opmerkingen:

  1. Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet dat mensen dat geld laten liggen.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet iedereen had een OV account.Volgens mij had je die nodig om geld terug te kunnen vragen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen met een anonieme kaart kon je geen geld terugkrijgen. De rest was gewoon mogelijk.

      Verwijderen