woensdag, oktober 12, 2016

Buitenlandse boodschappen niet altijd voordeliger

Veel mensen shoppen graag in Duitsland waar vooral schoonmaakmiddelen voordeliger zijn. Als ik hoorde en las wat het scheelt, dan was ik vaak jaloers. Voor zo weinig je huis vol halen met spullen?  'Dat wil ik ook', dacht ik.

Maar nu is er 'goed nieuws'. Volgens 'kenners' kun je hier in Nederland ook voordelig inslaan. Je moet daar wel wat moeite voor doen. Je moet op de reclames letten.  Dus als jij graag continue de aanbiedingen volgt op diverse mogelijkheden, dan kun jij hier in NL goedkoper uit zijn.

Dat vind ik nou gedoe. Reclames volgen. Als ik ergens een hekel aan heb is het continue bezig zijn met spullen die je regelmatig nodig hebt. 

Action, Aldi en Lidl verkopen nu A-merken voor een kleine prijs. Dreft afwasmiddel kost bij al deze bedrijven €1,14 en bij de gewone grutter betaal je meer.  Dat vind ik nu prettig, gewoon de laagste prijs en niet constant op de aanbiedingen letten.   Dat vinden de consumenten die in Duitsland de boodschappen doen ook vast en zeker. Dus als je in de grensstreek woont, gewoon blijven shoppen over de grens en dan tank je ook nog eens gelijk goedkoper.


5 opmerkingen:

  1. Daar hou ik ook van, vaste lage prijs in plaats van al dat reclame gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat bedoel ik, 123.9 voor de benzine.Scheelt ons 11,70 per tank. 65 cent voor handzeep. Geen euro voor de douchegel. De wijn stukken goedkoper evenals het bier. De schoonmaakmiddelen ook goedkoper.
    Nou, 9 km verderop ligt een enorm inkoopcentrum in Duitsland en ook nog een tankstation. Wat willen wij nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij wonen dan in Duitsland maar halen graag medicatie over de grens in NL :) want Ibuprofen bijvoorbeeld is in NL stukken goedkoper dan in Duitsland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat ik dat tot nu toe nauwelijks nodig heb. Nog voordeliger. Goede tip.

      Verwijderen
  4. Ja, helemaal mee eens. Dat is verreweg het fijnst: gewoon standaard lage prijzen, zonder gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen