vrijdag, oktober 14, 2016

De vloerisolatie was een goed investering

Begin dit jaar liet ik mijn vloer isoleren met EPS en dat geeft de maximale isolatiewaarde van RC 3,5.
Aan tijd kostte het twee heren en mijzelf een overleg en een prijsopgave. Vervolgens kostte het twee andere heren een dag werk vanuit de kruipruimte om het te leggen. Kosten €2.500.

Ik had niet verwacht dat het  nu al zoveel zou schelen aan gas. Maar het scheelt wel degelijk.

De gegevens heb ik geprobeerd in een grafiek te zetten van de afgelopen drie jaar. Maar 2015 was een uitzonderlijk warm jaar, waar in november zelfs het gras nog werd gemaaid.Het huidige gasverbruik van de laatste maand is nog lager dan in 2015!

Niet alleen het gasverbruik, maar vooral het behaaglijke gevoel overheerst.  Eergisteren was het buiten maar 11 graden en binnen was het, ook toen de zon weg was 20,5 graden.  Ik las gisteren een dikke pil van Karin Slaughter ´Verborgen´ en deed de econoheat aan.  Ik kan nog verder schrijven over Karin Slaughter, maar het gaat hier om de vloerisolatie. Nu heb ik de 477 bladzijden van dit boek wel uit. Maar wat mij betreft mag de Elfstedentocht gereden worden. Ik zal er financieel niet onder lijden.....

Informatie over vloerisolatie is te vinden op MilieuCentraal.nl

3 opmerkingen:

  1. Wat goed om een ervaring te lezen over vloerisolatie. Wij hebben ook een prijsopgave gedaan voor ons huis (hoekhuis uit 1998). De kosten kwamen uit op € 1.900,00. Er wordt geïsoleerd met verderlichte HR IsoPearl BI (isolatiewaarde 3.0). Wij hebben er lang over nagedacht, maar hebben er besloten het voorlopig nog niet te doen. Nu het kouder wordt, en de kou weer optrekt vanuit de vloer - en nu ik jouw verhaal lees - ga ik toch weer twijfelen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jouw huis is een isolatiewaatRde van 3.0 al heel veel. Eps isolatie haalde ik bij schotgroep. Is goed bevallen.
      Jammer dat het personeel geen koffie mocht accepteren en ook negen gebruik mocht maken van het toilet. Van mij mocht het, van hun baas niet. Vind ik uit oogpunt van medemenselijkheid niet aardig.

      Het werk zelf werd goed uitgevoerd.

      Verwijderen
  2. Raar beleid van de schotgroep. Als jij het goed vindt zou het toch geen probleem mogen zijn..
    Wij hebben ook vloerisolatie behalve in de slaapkamer. Van dat laatste heb ik wel spijt, wat is die vloer koud!

    BeantwoordenVerwijderen