zondag, oktober 30, 2016

Maak dat de kat wijs

Onlangs las ik alle verkrijgbare boeken van James Bowen over de straatkat genaamd Bob uit. Bovendien kocht ik kattensnoepjes voor mijn vriendin 'de kat van de buren'.  Zo dan, ik gaf haar mijn volle aandacht en haalde haar volop aan. Knuf hier, en knuf daar. Een oud plaid legde ik in de zon, met zicht op het kattenluik. Een zonnetje, lekker liggen en tevens de aartsvijand 'andere kater' in het zicht houden.

Hier in huis was het poezengeluk hoog.  Ze bleef lang hangen. Ze gaat wel naar huis om te eten, dacht ik.  Dat deed ze niet, kennelijk. Die paar kattensnoepjes vullen echt niet genoeg. De buurvrouw belde aan, terwijl ik boven bezig was. Ze had kat zien liggen. Ze was kat kwijt!  De kat roepen hielp niet, ik moest meehelpen roepen.  Toen kat in de handen van buurvrouw was, mauwde ze een hele lange harde mauw naar mij. Een kreet om hulp! Ze wilde bij mij blijven! Hierna kwam kat weer op haar gewone tijden bij mij langs. Vooral na zes uur 's avonds. Ze controleert mijn keuken....😉 terwijl ik uit de buurt van de keuken ben. Niets kats is haar vreemd.

Een paar dagen later kocht ik twee James Bowen boeken en bracht ze naar de buurvrouw, omdat mijn vriendin de kat zo lang bij me was geweest, dat vorige weekend.

Ze vertelde me, dat in dat weekend, toen de kat zo lang bij mij was, een extra reden had. In dat weekend logeerde er een grote hond. De kat en die hond zijn gezworen vijanden. Het was heel logisch dat kat zo lang bij mij was en dat ze thuis niet eens had willen eten.

Ik stond weer met mijn poten op de grond. Dat kat mij meer lief had dat weekend, kwam niet door de extra kattenwijsheid uit de straatkat Bob boeken van James Bowen. Ze was alleen maar nog langer hier door die grote oude hond. Die hond logeert vaker bij hen en altijd komt ze vaker en langer dan anders bij mij. De buurvrouw zei ook nog eens dat haar kat een slijmerd is die aardig is tegen iedereen.... Maar dat heb ik niet zo ervaren.






Op 22 december gaat in Amsterdam de film over de straatkat Bob in premiere. 

De boeken over de streetcat named Bob zijn zo bijzonder, omdat deze kat de drugsverslaafde helpt sober te worden. De kat met James Boven meereist in de bus en vooral omdat James Bowen beschrijft welke gevoelens de kat heeft. Welke bijzondere gaven de kat heeft. Als de kat aanvoelt dat het weer niet goed is, dan gaat ze niet mee  met James de straat op. De kat heeft James uitgekozen en blijft bij James. James beschrijft hoe de kat handelt en hoe ze denkt. Het zijn mooie interacties.
James zingt en begeleid zichzelf met de gitaar in Londen om de kosten voor eten en gas en licht te kunnen betalen.
De kat gaat met hem mee en dankzij de kat verdiende hij meer.  Dankzij een journalist komt het eerste boek in 2013 uit en inmiddels zijn er miljoenen van verkocht. Wereldwijd zijn de boeken vertaald. De royalties van de film heeft hij verkocht. De vriendschap van en voor de kat Bob heeft gezorgd dat hij ook kon afkicken  van Methadon
Een acteur speelt de rol van James Bowen en de kat is Bob gebleven.

Mocht je overwegen om aan een kat te gaan beginnen, of heb je een kat en wil je een betere verstandhouding, dan zijn de boeken over de straatkat Bob een must.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten