maandag, oktober 03, 2016

Niet alleen personen zijn digibeet

Sinds een paar maanden probeer ik mijn huidige Volkskrant abonnement te wijzigen in een abonnement via de stamrecht BV en dan uiteraard ook een factuur.

Leek mij simpel.  Inmiddels ben ik vele telefoontjes verder. Per e-mail kan niet. Ik stuurde zelfs een brief per post en ik hield mijn zinnen zo simpel mogelijk.
De abonnementenadministratie bij grote bedrijven is zo geoptimaliseerd. Ik zou willen zeggen, verdronken in procedures. De administratie is nu volledig lean.

Sinds een week heb ik twee kranten per dag in de bus. Blijkbaar heb ik nu twee nieuwe abonnementen!!! Afgelopen zaterdag ontving ik twee facturen voor een jaar. Een voor mij privé en één voor de BV.

Ik belde wederom. De mevrouw zei:  'Dat kan niet, want dit abonnement is opgeheven. Er staat een vinkje achter.  Ik dacht nog, nou ja, in oktober zal die extra krant wel verdwijnen. Want de mevrouw beweerde stellig dat ik geen twee facturen ontvangen kon hebben. Echt dat kon niet, terwijl ik die twee facutren voor me had liggen.

Vandaag heb ik ontelbare malen het herroepingsformulier verzonden. Na het verzenden, verscheen het bericht; 'U ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging in uw e-mail box.'
Ik verzond zeker zeven herroepingsformulieren en ik ontving nul bevestigings e-mails binnen enkele minuten, maar wel vier uur later twee bevestigings e-mails!

Man, man, man wat een stroomlijning, wat een ellende. Wat een gedoe allemaal.  Automatisering zorgt voor optimalisatie, maar het moet wel werken natuurlijk. Wat zal de werkdruk voor het resterende nog niet weg geautomatiseerde personeel groot zijn.

Ik zit hier bovenop, omdat ik slechte ervaring heb met incassobureau Intrum Justitia. Dit incassobureau is net zo vierkant als een te ver doorgevoerde geoptimaliseerde en gedigitaliseerde administratie.

Man, man, man, wat een gedoe allemaal. Had ik eerder begrepen hoe de administratie bij Volkskrant werkt, dan had ik uiteraard, eerst mijn huidige abonnement opgezegd en dan een nieuwe genomen.  Maar ja, ik zou korting krijgen. Die korting, dat maakte mij blind voor dit gedoe. Dus kom ik uit, bij 'Als' en 'Hadden', en daar heb ik nu niets aan.

1 opmerking:

  1. Inderdaad, wat een gedoe zeg. Dit soort dingen kost dan ook zoveel tijd, en dat is eigenlijk zonde.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen