dinsdag, oktober 18, 2016

Pech en mazzel

Veel ging mis de afgelopen tijd. Ik verloor een van mijn dure gecerificeerde sleutels. Ik shopte bij kwekerijen naar hartelust Demeter druiven €1 per ons en rozen €3  tijdens mijn 5 km ommetje door de Woudsepolder. Werd nostaligsch door de vele keren dat we lekker aanlegden bij de oude Scheepswerf in Den Hoorn en nooit rozen kochten bij de kweker even verderop, terwijl er wel een aanlegplaats is, maar ja, dan ben je vaak met  meerderen en om die rozen dan uren, desnoods in een emmer in de boot mee te nemen, nee dat kwam er niet van......

Maar afgelopen zaterdag lukte het wel........











Dit wandelingetje had ik hard nodig. Ik had wat kleine narigheden meegemaakt. Het zat me helemaal niet mee..... O, wat was ik boos. Ik had domme dingen gedaan.

Vorige week donderdag liep ik de vijf kilometer naar de bieb. Ik kwam warm aan  en begon te lezen aan de grote leestafel. Mijn jas deed ik uit, want ik had het warm. Een bibliothecaresse kwam nog naar me toe en vroeg of zij het electrische kacheltje aan moest doen. Alle anderen zaten te lezen met hun jas aan.  Ik zei haar, dat ik het warm had, want ik had net vijf kilometer gelopen. Het tochtte enorm in de bieb, dus geruime tijd later kreeg ik het wel koud. Zelfs mijn haar bewoog licht door de tocht.  Eigenwijs portret ben ik toch.
Donderdagavond bij een vriendin begon ik al een beetje te hoesten. Koutje door de bieb dacht ik. Kan gebeuren. Vrijdag haalde ik de griepprik. Vrijdagavond had ik het koud, ondanks dat het 20 graden warm was in huis. Een forse diepte-investering in zakdoeken later ging ik vroeg naar bed.  
Zaterdagmorgen had ik een afspraak met een neef die, zo had ik gezien, wel een Wikipedia pagina had, maar geen foto er bij. Wikipedia vroeg er om. Ik zou foto´s gaan maken bij hem thuis met mijn spiegelreflex camera. Leek me leuk, beetje praten, foto´tej, leuke scootertocht.
Ik was verkouden en voelde me beroerd. Ik nam twee paracetamols. Die heb ik al jaren liggen, geen idee hoe lang. Maar ik kon ze wel gebruiken.  De afspraak moest ik afzeggen want ik hoestte enorm 's morgens.

Later die zaterdagmiddag knapte ik al wat op en maakte het ommetje, want het werd mooi weer. Mijn dure gecertificeerde huissleutel zat in mijn jaszak, samen met de zakdoeken. Aan het einde van de middag, bleek dat de huissleutel niet meer in mijn zak zat. Die dure huissleutel die alleen met cerificaat is bij te maken.
Zondag ging ik met mijn grote sleutelbos naar de watersportvereniging en liet de buitenboordmotor een kwartier draaien op de speciale Aspen brandstof voor de komende winterberging en onderhoud.
Thuis gekomen, bleek dat ik mijn gehele sleutelbos kwijt was! Ik begreep dat de bos Sleutels, samen met het pakken van de zakdoeken er uit was gefloept. Zondag kreeg ik de sleutelbos terug in de kantine. Fijn dat iemand de moeite heeft genomen om hem naar de kantine te brengen. Ik zou het ook gedaan hebben, maar toch... ik leerde oo dit blog dat dit heel bijzonder is.

De grootste mazzel kwam van een vorige gast die negen maanden lang, 3 nachten per week, bij mij (zonder ontbijt' gelogeerd heeft.  Hij bracht afgelopen vrijdag een Britse gast aan die de komende 6 maanden 7 nachten per week logeert. Niet tegen de hoofdprijs, maar met langdurigheidskorting. Kijk, dan kan ik toch weer wat sneller mijn spaargeld omhoog brengen.
Tijdens mijn vakantie komt een vriendin de bedden verschonen en de was draaien.  Dat kost ook wat, maar dan kan ik wel ongestoord op vakantie. Een doorbetaalde vakantie, zeg maar. Het huis wordt net zoals vorig jaar bewaakt. Is ook prettig.

3 opmerkingen:

  1. Leuk je blogt.kan ik en mag ik het volgen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een meevaller, een nieuwe vaste gast. En verder... we doen allemaal wel eens onnadenkende dingen. Wel vervelend dat je gelijk met een hoest gestraft werd. Hopelijk is het gauw eer over!

    BeantwoordenVerwijderen