zaterdag, oktober 01, 2016

Slim je douchekoppen reinigen

Douchekoppen slibben zonder dat je er erg in hebt vol met kalk.  Daar hoef je niks voor te doen, behalve regelmatig die douche gebruiken. Heel lang geleden, maakten mensen grapjes over douchen. 'Ik douch me alleen met kerst'zeiden ze dan. Ik begreep het grapje niet, nu denk ik dat het te maken had, dat nog niet ieder huis voorzien was van een douche. Echt waar, dat nog niet ieder huis voorzien was van een douche. Je kunt je dat nu niet meer voorstellen.

In 1956 werd in het huis waar ik drie jaar eerder geboren en getogen ben een badkamer gebouwd. Het was een grote badkamer. Ik woonde in een groot vrijstaand huis. Er waren twee nadelen aan de badkamer. De afvoerpijp was buiten aan de achterzijde van het huis bevestigd en als het vroor, had je geen mogelijkheid om de badkamer te gebruiken. Het tweede nadeel was, dat aardgas nog niet bestond. Iedere zaterdag kwam de loodgieter langs om de butagasfles te verwisselen. Al hadden we een badkamer, het was verre van perfect.

De douchekoppen reinig ik door een doekje in de schoonmaakazijm te drenken en om de douchekoppen re vouwen. Na verloop van tijd haal ik het doekje weg. In mijn gebied is de hardheid van het water Db 8,5. Per kwartaal herhaal ik de doekjestruc en blijft er water door de gaatjes stromen. Ik ben dol op tijdsbesparingen. Er zijn leukere dingen dan het huishouden doen.

1 opmerking:

  1. Ik vind dat een fijne methode! En vraagt weinig werk : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen