vrijdag, oktober 28, 2016

Spreeuwen en ganzen in de ochtend

De Boskoopse blauwe druiven zitten vol met druiven en spreeuwen. De laatste weken is het spreeuwen-eetfestijn. Zowel mijn rechter buurman en ik hebben een blauwe Boskoopse druif tegen de schutting geplant. Aan de linkerschutting heb alleen ik een druif.  Ik heb zelf ook flink gegeten van de druiven, maar mijn buurman niet. In de ochtend en tegen de avond verzamelt zich de spreeuwenkolonie.  Het fladdert af en aan en soms is er wat spreeuwenonenigheid. 

Mijn vriendin, de kat van de buren kan soms opgewonden toekijken, maar ze heeft tot nog toe er geen een te pakken gekregen. :-P šŸ±

Vanmorgen tegen de klok van half negen, zag ik door het raam van Basic Fit de vier witte ganzen zich eerst uitrekken!  Nooit geweten, maar ganzen doen dat, door zich na de dut omhoog te werken en hun vleugels uit te slaan.  Daarna waggelden ze weg. Ik had verwacht dat ze eerst gingen ontbijten van het kroos dat nog steeds in de sloot staat, maar nee, ze gingen verder. Toen ik buiten kwam zag ik ze een stukje verderop 'vergaderen' of zoiets. In gedachten ging ik na of ik de volgende keer misschien wat broodkruim mee moet nemen. Aan de andere kant zien ze er doorvoed genoeg uit en ze 'wonen' al jaren in deze buurt. Je moet de beesten niet teveel pamperen. Witte ganzen vind ik mooier dan grauw-ganzen. Ik schrijf dit niet om te discrimineren.....šŸ˜‰


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen