maandag, oktober 17, 2016

Straatveger vervroegd met pensioen

Die hard consuminderaars kopen nooit loten. Maar de Belgische straatveger in Brussel en vele andere Belgen kochten wel loten in de Nationale loterij. Hij kocht al tien jaar lang loten. Tien jaar. Een volhouder. Je hebt meer kans om onder de tram te lopen, dan een lot te winnen in de loterij.

Deze Belg won 168 miljoen euro.  Ik hoop voor hem dat hij geen belasting hierover hoeft te betalen. Maar gek genoeg missen zijn collega's hem.  Hij verscheen al vier dagen niet meer op het werk. RTL nieuws besteedde aandacht aan zijn afwezigheid op het werk en de hoofdprijs. Volgens mij is hij vervroegd met pensioen......

Hij zegt dat hij een deel aan een goed doel gaat geven. In Nederland zou dat in ieder geval de belastingdienst zijn die 29% belasting rekent, behalve over de eerste 449 euro.  Hij houdt dan nog 117 miljoen over. Dat lijkt mij voldoende om inderdaad een deel van de gelukswinst te delen met anderen die het nodig hebben.

Ik gun het hem van harte deze gelukswinst. Als ik hem was kocht ik de rest van zijn leven nooit meer loten.


Update 18-10-2016: De straatveger en zijn gezin zijn op de vlucht. Er waren teveel mensen die heengeleid vroegen. Hij werd er gek van. 

3 opmerkingen:

  1. Goed nieuws voor de man: in België hoef je inderdaad geen belastingen te betalen op de winsten die je krijgt door met de lotto te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enorm bedrag! Fijn voor die straatveger!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen