dinsdag, oktober 25, 2016

Zorg behandelingen prijs vergelijken

De consumentenbond verzamelt alle ziekenhuiskostenrekeningen. Deze data verzameling is alleen mogelijk met jouw hulp.

In het begin heette de marktwerking in de zorg, vooral dat wij consumenten kunnen vergelijken. In de praktijk keunnen wij consumenten helemaal niet vergelijken. We worden gedwarsboomd. Gewoon dwars gezeten. Van de mooie belofte is helemaal niets over gebleven. Niks, naks, nada.

De consumentenbond is daarom belangstellend naar kosten die jij gemaakt hebt in een ziekenhuis. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Een deeleconomie dus, de marktwerking van en voor consumenten.

Ga naar mijn 'verzekering', zoek je facturen op en plaats ze op deze consumnetenbondsite.


Voor alle duidelijkheid:

Deze website  verzamelt alle kosten


Maar eerlijk, mijn code stond niet in het rijtje van mogelijkheden, dus maakte ik een print screen van bloedonderzoek en de echo en stuurde deze op naar watkostmijnzorg@consumentenbond.nl

Update 26-10-2016:  Consumentenbond heeft tot nu toe 1200 facturen verzameld.

3 opmerkingen:

  1. Dat vind ik wel een heel mooi initiatief zeg! Goed dat je er even aandacht aan besteedt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh kijk dank, hier heb ik wat aan. Op mijn rekening stond geen code en heb de consumentenbond gemaild voor een mailadres maar tot op heden nog geen reactie! Wou ze namelijk ook een printscreen sturen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brigitte, het e-mail adres staat rechtsonderaan op de site. Het is watkostmijnzorg@consumentenbond.nl

      Verwijderen