maandag, oktober 24, 2016

Zorgpremie vergelijken is over een paar weken mogelijk

Binnenkort kunnen we de zorgpremie vergelijken. Op dit moment kon ik nog niet bij mijn verzekeraar DSW de premie voor volgend jaar nog niet uitzoeken op de website DSW Ik moet nog even wachten.

De premie gaat komend jaar omhoog en dat komt doordat er veel meer dure medicijnen zijn voor speciale ziekten. De kosten voor wijkverpleging die voorheen uit de AWBZ betaald werden, moeten nu uit de zorgverzekering betaald worden. Enerzijds minder inkomstenbelasting en anderzijds betaal je het er via je zorgverzekering gewoon bij.

Slechts vier grote verzekeraars beheersen voor het grote deel de markt. Daarnaast zijn er enkele kleinere verzekeraars. De luis in de pels is de 65 jarige  heer Oomen van DSW. hij is een begaafd belegger. Zijn beleggingen zijn zo geweldig dat hij zijn inkomen of doneert aan een goed doel, of als bonus uitkeert aan zijn medewerkers.
Ik had vertrouwen in zijn voorganger, maar de heer Oomen is slimmer en eigenwijzer. Dankzij hem is de besparing voor de grote verzekeraars niet doorgegaan, dat niemand meer artsen keuzevrijheid had. Als hij niet dwars had gelegen, was het afgelopen geweest met de keuzevrijheid. Ik betaal liever een paar euro meer voor goede service, dus ben ik bij DSW.

Het is zoals het is, Anderzorg is altijd de voordeligste verzekeraar geweest.

Ook volgend jaar neem ik het hoogst mogelijke eigen risico en ik betaal vooruit. Deze jaarbetaling geeft mij een 2% korting en dat is leuk.

Lees meer op de Consumentenbond

8 opmerkingen:

  1. Ook ik ben fan van DSW. Voor mij is het ook nog eens de goedkoopste wegens hun ruimhartige tandartsvergoeding. Dit is overigens ook de enige verzekeraar die het Nationaal Zorgfonds steunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds vorig jaar ben ik ook verzekerd bij DSW! Gewoon omdat het een prima zorgverzekering is en bovendien sociaal. Ook ik betaal liever wat meer bij hen dan wat minder bij de "grote-graaiers"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. DSW vergoedt de alternatieve behandeling die ik al jaren laat doen niet en ook pedicure wordt niet vergoed. Daarom blijf ik waarschijnlijk weer zitten waar ik zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom verzeker ik me niet aanvullend. Dankzij mijn gedecideerde inkomen heb ik zo een goede aftrekpost. Ook tandartskosten zijn aftrekbaar.

      Verwijderen
    2. Zou je daar een blogje aan kunnen wijden ? Ik heb ook tandartsverzekering en dit jaar hard nodig gehad, kwam ook ruimschoots met de betaalde premie en vergoeding uit.
      Ik ben daarom benieuwd wat jouw rekenmodel is.

      Verwijderen
    3. @Lot, Je kunt het simpel berekenenen op de belastingdienst site: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_zorgkosten/hoe_berekent_u_uw_aftrek/hoe_berekent_u_uw_aftrek

      Het is een beetje een lange link dus nu klikken:

      Aftrek zorgkosten berekenen.

      Verwijderen
  4. DSW klinkt goed zeg! Ik ga ze eens nader onderzoeken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit bij het ZK, enkel omdat mijn werkgever goede (prijs)afspraken heeft. Hierdoor kan ik nergens goedkoper terecht. Toch blijf ik elk jaar vergelijken en waar mogelijk het zorgpakket uitkleden.

    BeantwoordenVerwijderen