woensdag, november 09, 2016

Bijverdienen voor dummies

Heel Rotterdam en omgeving stond op zijn kop. Ik kreeg dit bericht deze week meerdere keren gedeeld.

Een vrouw pint op twee plaatsen in Rotterdam wel €7000 euro. Dat kan natuurlijk. Het zou geen nieuws zijn als zij het geld van haar eigen bankrekening pinde. Nee zij pinde het van een gestolen pas van de ING bank van een 60-jarige Rotterdamse vrouw.

'Wat heet iemand dan zomaar €7000 euro op een betaalrekening staan', waren mijn eerste gedachten. Nee, dat is het niet. De eerste keer viel de 'buit' kennelijk tegen en ze is er in geslaagd om geld van de bijbehorende ING spaarrekening over te boeken op de betaalrekening.  Mijn volgende gedachten waren, dan ook:
'Hoe kan iemand inbreken op mijn bankrekening met alleen een gestolen pastje'
'Waarom stalt iemand spaargeld op de spaarrekening van de ING, waar het ook nog eens veel te weinig rente oplevert'.

Ik weet het niet. Wat ik wel wil, is dat deze vrouw en man gepakt worden. En wel zo snel mogelijk. Je kunt een geloofshoofddoek op doen, maar dat maakt je nog niet tot een rechtvaardig mens, net zoals het dragen van een kruisje niet betekent dat je roomser dan de Paus bent.

Mocht jij deze personen kennen, bel 0800-6070
Meer info op Rijnmond Nieuws



Mijn tip, voor geld tekort:
Ga consuminderen, leen geld van vrienden en slaap gewoon lekker..

7 opmerkingen:

  1. blijkbaar zat er geld opnamelimiet op deze pas. Wij hebben er een opnamelimiet op, volgens mij van €5000. Dan kun je er ook nog een betaallimiet op hebben.
    Maar zou jij geen spaargeld op een spaarrekening zetten? Heel veel alternatieven zijn er niet. Of vergis ik me?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip, ik zal de opnamelimiet in het blogje verwerken.

      vanspaarbankveranderen.nl geeft betere spaarrentes. De gewone banken geven van oudsher minder rente dan andere banken.

      Ik heb alleen een bedragje extra staan, als ik weet dat ik een behoorlijk bedrag moet gaan betalen.

      Succes.

      Verwijderen
    2. als je geld van de ene naar de andere rekening van iemand kan boeken, kun je ook de opnamelimiet veranderen. Daar heb je de zelfde veiligheidsgegevens voor nodig (pasje, PIN, rekenapparaatje, ....)

      Verwijderen
  2. Bankrekening in is volgens mij veiliger dan van andere banken, door dat er voor overboeking van spaarrekening een code naar mobiel wordt gezonden
    Dit in tegenstelling van andere banken, waar alleen pas en pincodes nodig zijn, in combinatie met een algemene reader van de desbetreffende bank
    Dus hoe veilig is ons spaargeld?
    Ik heb er geen juist antwoord op
    Gr José

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd, de tancodes. Hebben zij meer gejat dan alleen het pasje, neem ik aan.

      Verwijderen
  3. Heel triest... Ik heb mijn geld over het algemeen op spaarrekeningen bij andere banken staan, omdat het dan meer rente oplevert. Maar als ik dit zo lees is het nog eens veiliger ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze staat er goed herkenbaar op. Dat ze maar snel gepakt mag worden. Die man is voor ook wel herkenbaar al is het iets minder. Zo ziek van als mensen jatten van elkaar. Zielig gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen