dinsdag, november 08, 2016

Voor een paar euro vier je straks het voorjaar

Gele tulpen, gele narcissen en verschillende kleuren crocussen heb ik geplant vandaag. In 2013 kocht en plantte ik ook al veel bloembollen. Vooral de gele versie zorgt dat ik de donkere dagen van m af schud. Fantastisch vind ik ze in het voorjaar. Alsof de zon in de tuin schijnt en de winter al goodbye aan het zeggen is.

Daarom kocht ik er in september nog wat tulpen bij. In de Action kocht ik vooral crocussen en narcissen. De gele tulpen op de markt. Ik heb ze niet geteld, maar het zijn er zeker een paar honderd.
Whamm.   Ik zeg altijd dat ik een postzegeltuin heb in de Randstad, maar als ik de nieuwbouwwoningen zie, lijkt het alsof ik veel tuin heb.

Een reden voor mij om niet een aanbouw aan het huis te doen, omdat ik van buitenruimte houd. Mijn plekje onder de zon zeg ik vaak als ik naar buiten loop.  Genieten van de buitenlucht. Van de stilte en van de buitengeuren.
Hoe langer ik afstand heb genomen van de stad, hoe meer ik geniet van de rust en de ruimte.

5 opmerkingen:

  1. Hier een bloembollen leek. Kan ik die nu al poten? Want het gaat vriezen. Ik hou ook erg van kleur. Onze tuin staat voor volgend jaar op de planning. Hopelijk zijn we dan binnen e i n d e l i j k klaar met klussen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bollen kun je van september tot december poten. Ik zou ze toch zeker deze maand poten. Succes.

      Verwijderen
  2. Tulpen zijn leuk, zal op dakterras ook wel staan. Ga toch eens kijken of ik ze kan halen en in pot kwijt kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze al een paar jaar in een mand. Onderin de mand heb ik opvulling. Daarna grond. De tulpen op 10 cm diepte, een laag grond, dan de narcissen en dan weer een laag grindnenndannde crocussen.
      Afgelopen jaar bloeiden alleen de narcissen. Ik hou het komend jaar in de gaten of het allemaal nog goed gaat en dan iherhaal ik de truc.

      Verwijderen