zaterdag, november 05, 2016

Een deposito met meer rente

Savedo.nl is een Duitse bank die in Nederland een eigen webadres heeft, maar klik je er op, kom je direct bij Savedo.GmbH uit.  Het bedrijf is aangesloten bij het KiFid, klachteninstituut financiële dienstverlening.  Het spaargeld valt onder Europees garantiestelsel.

Je kunt hier alleen een deposito afsluiten en het minimum is niet missselijk, het is €10.000.
Het geld wordt gedeponeerd in Kroatië en Tsjechië. De depositorente is nu tussen de 0.80 en 1,30 met een maximum aantal 7 jaar.

Dergelijke rentes zijn nog steed schandelijk laag, maar wel hoger dan in Nederland. Het is ook nog eens veilig, zolang de niet democratische EU blijft bestaan, of zolang de euro nog niet gevallen is. Je leest hier mijn frustratie over de te hoge verdiensten van de EU parlementariërs en het geld dat maandelijks gepompt wordt in de 'economie'.

De Ervaringen van gebruikers zijn positief. Business insider en ook de .consumentenbond zijn positief over deze manier van sparen.

Misschien heb jij geld gespaard voor later, geld dat je langere tijd kunt missen, en het is ook nog eens meer dan €10.000 dan zou je hier goed uit kunnen zijn. Ik wil graag met mijn stamrecht BV en ik heb gevraagd of een bedrijf ook geld mag stallen. Veel spaarbanken accepteren geen bedrijven.

10 opmerkingen:

  1. Kijk anders eens bij BigBank. 1,4% voor 2 jaar vast. En veel lager minimumbedrag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant. Alleen valt. Niet onder de DNB. Ik zal de voorwaarden van de belastingdienst er op na moeten kijken. Er zijn vele voorwaarden en om voor 0,1% gedoe te hebben, lijkt me niet handig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bigbank valt wel onder eu garantiestelsel trouwens..

      Verwijderen
  3. Ja, valt niet onder het Nederlandse garantiestelsel, natuurlijk. Met het Icesave-debacle nog vers in mijn geheugen, waag ik de gok maar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook bij Argenta depositorentes van 0,9 (1 jaar) tot 1,3 (5 jaar) en al inleg mogelijk vanaf 250 euro. Valt onder Belgisch garantstelling, maar voelt voor mij in ieder geval toch beter. Hoe het zit met geld vanuit bedrijven weet ik dan weer niet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, klopt Belgische garantie. Is een prima alternatief.

      Verwijderen
  5. Ik vind het wel een heel groot bedrag om even te stallen, 10.000 euro. En zoveel is de rente nu ook weer niet. Wat dat betreft is Argenta of Bigbank inderdaad beter lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben me net aan het verdiepen in het Dela spaarplan. 2,75%, minimaal 10 jaar jaarlijkse inleg is ook mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen depositogarantstellimg. Is een verzekeraar geen bank. Het is aantrekkelijk.

      Verwijderen