vrijdag, november 04, 2016

Gestopt met Klezzer

Klezzer is een site waar je reviews kunt plaatsen over werkelijk van alles. Je verdient daar geld mee.
Ik schreef er ooit een blogje over. Ik schreef me in onder mijn Facebook dite. Verder deed ik er niets mee. De site werkt goed. Het betaalt prima uit, zag ik.

Ik had er zelf niet zoveel mee. Door het boek 'gaat een vrouw naar de h@cker'  ging ik mijzelf Googelen. Mijn Facebook is alleen voor vrienden toegankelijk. Dankzij UWV moet mijn info door iedereen zichtbaar zijn. Dit vind ik ook al niks. Maar dat dan met Google mijn naam verbonden is aan Klezzer?  Ik heb me direct laten uitschrijven.

Voordat ik in de WW kwam had ik me niet eens aangemeld bij social media. Nu is mijn naam volledig bekend op internet. Ik vind dat niet zo leuk. De UWV coaches wisten dat: ouderen hebben moeite met social media. Kennelijk voldoe ik daar aan.

Google jij jezelf wel eens?

14 opmerkingen:

  1. Hmm.. ik heb ook een account bij klezzer.. misschien ook maar eens verwijderen! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vreemd dat het UWV dat eist. Is dat zodat je makkelijker benaderbaar bent voor werkgevers?
    Ik google mezelf ook wel eens, maar meestal zie ik geen gekke dingen. Ik zal het weer eens doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was een opdracht tijdens de 50+ cursus werkzoekenden De kop moest zichtbaar zijn.

      Verwijderen
  3. Je kunt toch ook een anoniem account starten op klezzer? Misschien kan je zelfs vragen om je account om te zetten in een anoniem account.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geprobeerd! Gecommuniceerd! Niet dus.

      Verwijderen
    2. Beste Opnieuw Beginnen,

      Wij hebben enkel een verzoek gekregen om je account te verwijderen. Het account omzetten naar een anoniem Klezzer account was zeker mogelijk geweest.

      Google indexeert alle internetpagina's automatisch. Doordat wij social media gegevens tonen (die voor iedereen openbaar zijn) wordt je naam gekoppeld aan Klezzer. Dit kunnen wij niet voorkomen. In dat geval is een anoniem account beter geschikt.

      Verwijderen
    3. Beste Klezzer,

      Het was mij niet geheel duidelijk. In het allereerste begin was mijn privacy in het geding, omdat degenen die ik met mijn blog aanbracht al mijn privé gegevens zagen. Later logde ik in met mijn FB account en behield ik de revenuen.

      Ik ben nu gestopt om de zichtbaarheid op Google. Eerder wilde ik al stoppen om wille van mijn privacy, zonder FB.

      Verwijderen
  4. Wat gek zeg... Dat is trouwens waarom ik er nooit voor kies bij allerlei sites om in te loggen met mijn Facebook of Google account. Maar dan nog: je laat tegenwoordig zoveel sporen na op internet, het is bijna onvermijdelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij vroeg me destijds om hierover te schrijven. Beetje geld verdienen hoort bij dit blog. Ik heb sympathie voor starters. Vandaar.

      Verwijderen
  5. Ik hoef mezelf niet te googlen om te weten dat er heel veel hits zijn. Compleet met adres en telefoonnummers, verschillende foto's enzovoort. Privacy is een wassen neus tegenwoordig. De grootste macht bij de zorgverzekeraars waar de eerste de beste uitzendkracht aan de telefoon inzage heeft in de gedeclareerde rekeningen en het medicijngebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik Google me zelf soms om te zien welke onderwerpen van mij vindbaar zijn. Ik ben niet bezig met privacy en ook niet toen ik 1,5 jaar bij UWV zat voor een ww.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. `ik google mezelf wel eens.. maar dat het UWV je verplicht alles met Social Media te doen, stuit me weer vreselijk tegen de borst! Wie heeft er nou echt een baan gekregen doordat hij op Facebook te vinden was. Mijn kinderen, twintigers, willen niet eens meer Facebook of wat dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb overigens ook een account, maar ik moet eens iets gaan schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen de Info moet zichtbaar zijn. Geleerd op de 50+ sollicitatiecursus.

      Verwijderen