vrijdag, november 25, 2016

Houtlijm !

Opeens wist ik het. Het laadje dat ik al lang niet meer gebruikte, want het liet telkens los, dat moest met houtlijm. Houtlijm zit in een geel flesje. Die had  ik nog staan 'een geel flesje". Supersimpel toch?

Geel flesje gepakt en mee naar boven. Ik pakte laadje en frontje en gooide wat inhoud uit het flesje in de gaatjes. Wat raar, het goedje vloeide gemakkelijk en het was niet wit. Maar ja, houtlijm zit in een geel flesje, dus het moet goed zijn....





Het laadje met de deuvels er boven op. Een stoel er boven op, want
Links is olie, rechts houtlijm
ik wist het moet klemmen. Klaar. Die stoel geeft voldoende druk.

De volgende dag bleek er helemaal niets te klemmen. Het had helemaal niet gepakt!   Bleek het olie te zijn en geen houtlijm.  Op naar Gamma, houtlijm kopen en opnieuw begonnen. Houtlijm in de gaatjes en frontje er op. Stoel er op en 24 uur laten klemmen.

Het frontje en de lade zitten vast. Heel vast!

Slimme klussers zouden dit meteen gezien hebben. Die zouden het kastje misschien wel geverfde hebben en moderne knoppen er opgezet hebben. Tja, het kastje kwam uit de kringloop en kostte een tientje.  Ik wacht nog even af, voor een dergelijke inspanning.


6 opmerkingen:

  1. Wordt het geen tijd voor een nieuwe leesbril?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, etiketten lezen kan ik wel. Als je overtuigd en ongeduldig bent om te klussen, gaat het fout. Niet gelezen. Doe ik even. Zo op die manier.

      Verwijderen
  2. Een leesbril? Vind jij het logisch dat er op een pot houtlijm een gigantische fiets staat afgebeeld :-p ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet op gelet.staat dat er echt op? Niet geïnteresseerd in de klus. Het flesje was nog nieuw. Jaren en jaren in de kast gestaan.
      Gebruik kruipolie in Eem spuitbus voor piepende deuren. Klussen is niet interessant genoeg op een consumimderblog.

      Verwijderen
  3. Kon je nog wel een beetje om je fout lachen? Ik vond het wel komisch namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk. Ik hou van humor. Past geheel bij tien keer een fout maken mag

      Verwijderen