donderdag, november 17, 2016

Ik verloor het vertrouwen in de barometer

Dinsdag was het windstil, te warm voor de tijd van het jaar en het regende bijna de hele dag.  Op de antieke geërfde barometer stond 'mooi weer'. Mooi weer? Wat?  Stom ding. Maar het ding was niet stom. Al een paar dagen stond hij klaar op mooi weer. Mooi weer, terwijl het nog snert weer was.

Ook de KNMI weersvoorspellingen van vorige week gaven aan dat het maandag een zonnige dag zou zijn. Ik had daar met mijn bootwerkzaamheden op gerekend. Poetsen zou ik die dag, met poetsgereedschap op de boormachine. Ja, ik. met een boormachine! Die boot maakt me gewoon een ander mens.


De hele buitenkant van de boot had ik al behandeld met een autoshampoo en een middel om het geel van de boot te halen.  Een kwart had ik eerder al gepoetst met een poetshulpstuk op de boormachine, en Commandant 4 plus nog een laag  autowas.

Kortom ik zat te wachten op mooi weer afgelopen maandag, voordat dinsdag de buitenboordmotor er vanaf ging en de winterkap de boot in de winterslaap ging.
Woensdag waren mijn kansen om verder te poetsen verkeken. De zon brak door. En de barometer staat op 'Veranderlijk'.


Als dan ook de weersvoorspelling van de barometer al een paar dagen op mooi weer staat, dan heb ik gewoon pech. Die barometer, ook al is die antiek, werkt goed. Alleen werken mijn agenda en de barometer niet samen. Valt het weer wel te voorspellen?  Zo vaak heb ik ander weer meegemaakt dan voorspeld. Enorm vaak.


Nu is de kans op poetsen voorbij tot eind maart begin april. Dan poets ik verder. Dan is het ook tijd om de onderkant van de boot te schuren en in de primer te zetten, en daarna in de anti-fouling. 


1 opmerking:

  1. Heerlijk, zo'n barometer. Net zo betrouwbaar als het weerbericht op mijn telefoon geloof ik. Wel fijn dat de boot winterklaar is nu.

    BeantwoordenVerwijderen