maandag, november 07, 2016

Informeer bij Experian naar je financièle gegevens

Experian is een wereldwijde instelling die alles noteert. Al jouw gegevens worden van de openbare gegevens. Alles wat van jou te vinden is op internet, bij de energiebedrijven, incassobureau's, insolventieregisters. Alles.

Bedrijven maken veel gebruik van Experian. Stel jij hebt je financiën prima op orde, maar je woont in een wijk waar veel schulden zijn. Dan kan het zomaar gebeuren dat je geen mobiel abonnement kunt afsluiten. Gewoon op basis van de gegevens van Experian van jou verzameld heeft.


Zo kan het , dat iemand met dezelfde achternaam en dezelfde voorletter in dezelfde plaats wonen en waarvan de gegevens verwisseld zijn.
Bij BKR worden gegevens na 5 jaar na afloop van je lening verwijderd, maar Experian bewaart alles 8 jaar.  Het betekent niet dat je dan alsnog met een schone lei kan beginnen. 

Je kunt al jouw gegevens bij Experian via internet aanvragen. Je moet dan wel een kopie van je identiteitsbewijs meesturen. Stuur een kopie van je rijbewijs mee, waar je je BSN nummer hebt zwart gemaakte en het woord KOPIE er op hebt vermeld. Doe dat trouwens altijd voor alles waar je identiteitsgegevens worden gevraagd. Op je paspoort staat ook in je paspoortnummer ook je BSN nummer. Jekunt ook je pasfoto zwart maken. Experian wijst je daar ook nog eens op.

Je kunt je gegevens gratis hier opvragen.  Binnen een week ontvang je per post alle informatie.

Link naar Bol.com
Ik heb ook mijn info aangevraagd en gek genoeg stond er geen informatie in over mijn mobiele telefoon, maar wel van mijn vaste telefoonlijn.   Mijn bedrijf staat ook vermeld. 

Het boek komt een vrouw bij de H@cker gaf deze en veel meer tips. 

1 opmerking:

  1. Dat boek heb ik ook gelezen, maar ik werd er best gestresst van. Wat een gedoe, en ik kreeg het gevoel dat ik bijna niets meer gewoon kan doen....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen