zondag, november 13, 2016

Je dekbed in de hoes is zo gepiept

"Keep it simple"

Dat gemier om je dekbedhoes om je dekbed heen te vouwen. Je stopt hem er in, en dan ben je vervolgens minuten lang bezig om hem mooi glad te krijgen. Vaak pakte ik de hoes met het dekbed er in en hing hem boven aan de trap, om het dekbed zo recht er in te krijgen.
Sinds een paar jaar doe ik dat anders.  Het proces is zo simpel, dat ik daar niet eerder op kwam. Ongelooflijk. Het dekbed zit altijd glad in de hoes en ik ben binnen de vijf minuten voor hoeslaken, kussenslopen en de dekbedhoes klaar.  Man, man, man, wat een uitvinding.  Je bed verschonen is nu een simpele klus.


Een revolutionaire manier om je dekbed in je dekbedhoes in te rollen is deze manier:

Je legt het dekbedhoes met de averechtse kant op bed



Je legt je dekbed er op en rolt je dekbedhoes om het dekbed heen. Begin vanaf de dichte kant.


Omgerold,  draai je hem vanaf de openkant om naar de goede kant


Uitgerold, leg je het hele dekbed goed.

Het voordeel is, dat je je dekbed ook in de wasmachine op de averechtse kant wast. Veelal is dat ook het wasadvies. Dus dat komt goed uit. Vanaf nu geen gehannes meer.
Dit dekbedhoes heeft twee verschillende kanten. Een kant met motief en de andere kant effen. Het dekbedhoes heeft is  jersey, ook kreukvrij en heeft dezelfde kleur als de hoes.

11 opmerkingen:

  1. Ik heb dat systeem diverse keren geprobeerd maar was nooit tevrden met het resultaat.
    Met en lits-jumeau is het zo breed dat rollen lastig is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is 200 x 200. Wat is de afmeting van list jumeaux?

      Verwijderen
    2. 220x240 Dan is het echt moeilijker rollen.

      Verwijderen
  2. Zo doe ik het ook altijd, zowel thuis al op mijn werk als kraamverzorgende. Ook lits-jumeaux gaat goed op deze manier.
    Ik krijg vaak complimenten, dat het zo strak ligt.
    Je wodka er ook steeds handiger in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry, maar ik snap er niks van! Ik draai de hoes ook naar de verkeerde ( averechtse )kant, ga er dan van binnen in naar de bovense punten, pak dan ook twee punten van het dekbed en trek zo het overtrek van boven over de dekbed heen. En tenslotte schut ik alles nog eens op en sluit de sluiting van onderen. Ook ik heb altijd mooie gladde overtrekken over mijn dekbed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal dan meer foto's of een filmpje moeten maken.

      Verwijderen
  4. Ik snap het ook niet zo goed, maar klinkt interessant. Filmpje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor degene die het interessant vinden.
    *Je legt het overtrek averechts op bed, met de zijde die straks boven moet komen naar beneden.
    * Daarbovenop leg je het dekbed.
    * Dan vanaf het hoofdeinde hoes+dekbed samen oprollen als een wrak.
    * Als je bij het voeteneind bent, stop je het dekbed in de zijkanten van de hoes.
    * Dan ga je afrollen en kom je weer bij het hoofdeinde uit en ligt je bed keurig opgedekt.

    Op YouTube zijn filmpjes te vinden. Zoek op bed opmaken, oprollen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi omschreven. Klopt helemaal. Het is zo simpel. Hondenuitlaters pakken de ..... ook op met een boterhamzakje en draaien hem om en werpen het later weg in een prullenbak.

      Verwijderen
  6. Hihihi, oprollen als een WRAP moet dat natuurlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen