zondag, november 27, 2016

PVC leggen

In mijn kastenkamer konden twee kasten verdwijnen, dankzij minimaliseren. Zeg maar scherp kijken wat werkelijk nodig is en wat niet.

Ik had een drie-deurskast en een boekenkast die ik gebruikte voor schoenen. Onder de drie-deurskast werd geen pvc gelegd, dus dat was even een klusje.

Het brengen van de oude gesloopte kast met mijn mini auto Toyota Aygo naar de gemeente stort ging het niet worden. Daarvoor huurde ik het busje van de Scooter express in. Die behalve scooters ook buitenboordmotoren vervoerd en alles wat er maar in het busje past.

Vamaf het eerste begin van het huis kocht ik dezelfde witte wc en badkamertegels. Bij zowel badkamerverbouwing 1, als 2, heb ik dezelfde tegels kunnen gebruiken. Reuze handig. Witte tegels zijn tijdloos.

Zo ook bij de aanschaf van de pvc vloer van meneer Gamma, kocht ik een paar jaar terug veel pvc extra. Dat kwam nu goed uit. Gaat in de loop van de tijd op een plek die het meest belopen wordt de vloer slijten, dan hoop ik ze direct weer te kunnen leggen.
Deze pvc vloer heeft een levensduur va 10 jaar. In alle kamers ligt het en ook in de badkamer.
Zo zag het er uit nadat ik de kasten had verwijderd. 
Met een stanleymesje, niet vergeten een nieuw mesje in er in te zetten met een schroevendraaier, en een stuk balk, dat ik nog over had door het extra stabiel zetten van de boot.  Kon ik nu gebruiken meetlat. De originele ijzeren meetlat bezat ik niet meer, al opgeruimd. Troep nietwaar. Maar zo ging het ook.









Chapeau voor mezelf! Het is gelukkig de kastenkamer en niet de woonkamer.
Op de trap heb ik een zwaardere kwaliteit pvc liggen. Toen ik de pvc legde was dit product vrij nieuw. Overal is het geplakt op de voormalige novilon vloeren. Mijn vloeren waren al geëgaliseerd voor het novilon. 




2 opmerkingen:

  1. Interessant artikel, Ziet er nog best goed uit na het verwijderen van de kast. Ben zelf niet zo van Pvc maar meer van bijvoorbeeld een gietvloer of betonvloer.

    BeantwoordenVerwijderen