maandag, november 14, 2016

Serie ' Schuldig' op NPO1

Vanavond om kwart over tien, de eerste uitzending van de zesdelige emotionele documentaire 'Schuldig' op v. Moedig dat schuldige mensen in Amsterdam Noord op tv willen komen, samen met hulpverleners, schuldeisers en de lokale politiek.

Het is de strijd tegen ongeopende post, incassobureaus en deurwaarders. Juist nu de uitkeringen niet of nauwelijks verhoogd zijn, krijgen deze mensen het steeds moeilijker.'Schuldig' leer je ze allemaal persoonlijk kennen: de wanbetaler, deurwaarder, hulpverlener, schuldeiser en wethouder. Allemaal proberen ze om een oplossing te vinden voor het probleem. Ieder vanuit hun eigen werkveld. 
De serie laat hun veerkracht, hoop en humor zien, maar ook de absurditeit van een geldverslindend circus waarin iedereen een rol heeft, maar deze salarissen moeten ook betaald worden. Van een kale kip kun je niet plukken, de schuldigen vaak niet, wie dan wel. Wie draait er uiteindelijk op voor de rekening?


9 opmerkingen:

  1. Goed dat je er over schrijft! Ik was van plan te kijken, maar was het tijdstip al weer vergeten.
    Dank voor de reminder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tip! die ga ik morgen op Uitzending gemist kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind meer geld krijgen een mooiere uitdaging.😏

      Verwijderen
  3. Klinkt als een interessante serie.
    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de aflevering opgenomen en was ook van plan de serie te volgen. Was het de moeite waard?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sta vroeg op en ga dus ook vroeg, om 10 uur naar bed.het wordt uitzending gemist.

      Verwijderen
  5. Dit ga ik inderdaad nog even terugkijken. Vanuit mijn crowdfunding heb ik ook te maken met betalingsachterstanden, faillissementen en schuldsanering. Ik ben dus erg benieuwd naar alle verschillende aspecten en partijen van deze situatie. Hoewel ik het eens ben met het feit dat er onnodig veel geld wordt verspilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de tip! Ik ga even via Uitzending Gemist kijken...

    BeantwoordenVerwijderen