woensdag, november 23, 2016

Whirlpool gaskookplaat deel 2

De Whirlpool gaskookplaat elektrische vonkontsteking werkte na 9 jaar niet bij de grootste en meest gebruikte gaspit.
De monteur kwam, maakte de gaskookpitten nog meer schoon en de vonkontsteking deed het weer, wel drie weken lang. Ik betaalde €70 en ik dacht dat de man snel terug zou komen met het juiste materiaal.

Vorige week was hij hier, zette er een nieuwe afdekplaat op en nu zou hij het blijven doen. Wilde hij niet een nieuwe vonker er op zetten? Nee, dat is niet nodig, dan moet ik hem helemaal open maken.  Het gaat goed komen. Echt waar. Hij vertrok. En ik rekende €37 af.

Nauwelijks een week later doet de vonkontsteking het weer niet. Ik appte hem en ik kreeg geen antwoord. Ik zuchtte en veronderstelde dat ik er nu genoeg tijd in gestoken heb. Gisteren kocht ik bij Marskramer een handmatige vonkontsteker die op een batterij werkt. Hij slingert nu rond op mijn aanrecht of ik moet hem in de keukenla keggen, of iets maken dat ik hem kan ophangen.

Als, ik dit geweten had, dan, ja dan....  Echt een verhaal van hoe je door schade en schande wijs wordt. Ik vraag me nu af, of ik niet nog langer had moeten wachten op de onderhoudsmonteur van Whirlpool.  Maar misschien had deze firma me ook het bos ingestuurd.
Beter had ik meteen een apparaatje van €4 bij Marskramer moeten kopen met weer een batterij extra in huis, plus spullen.

Kortom ik heb de man weer gebeld en vrijdag zal hij die vonkontsteking er in zetten.  Nu maar hopen. 

1 opmerking:

  1. Altijd zo jammer dat het niet in één keer gefixt wordt... Dan moet je er namelijk ook 2x voor thuis blijven. Inderdaad hopen dat hij hem nu wel goed repareert!

    BeantwoordenVerwijderen