donderdag, november 17, 2016

De zorgverzekeringen 2017 staan online...

Jaarlijks je verzekeringen even vergelijken levert geld op. Net zoals je jaarlijks je energieleverancier even moet vergelijken. Vandaag is de eerste mogelijk om zorgverzekeringen 2017 te vergelijken.

Je kunt kiezen uit een budgetpolis waaarbij je vrijwel geen keuze hebt waar je zorg kunt afnemen.
Je kunt kiezen uit een polis die veel kosten dekt. Aan alles hangt een prijskaartje.

AnderZorg zal zoals altijd het voordeligst zijn. Via Independer kreeg ik, op grond van mijn gegevens geen mogelijkheid om te vergelijken. De site van AnderZorg geeft nog geen nieuwe gegevens.
De voordeligste is de Friesland zorgverzekering, een bedrag van €77,95.  Alle zorgverzekeringen zijn fors duurder geworden.
Independer vertelde me dat na aanstaand weekend alle zorgverzekeringen zijn bijgewerkt. Nu kun gedeeltelijk vergelijken.

Heb je tot nu toe een goede gezondheid en een buffer dan kun je kiezen voor het allerhoogste eigen risico. Heb je geen goede buffer dan is het misschien het handigst om het kleinste eigen risico te nemen. Het kleinste eigen risico is ook behoorlijk hoog, alhoewel het eigen risico gelijk is gebleven.

Het is het tweede jaar, dat verzekeringsmaatschappijen een maandelijkse betaling kunnen vragen van je eigen risico, dan spreidt dat de kosten.

Vergelijken van de kosten kan onder andere via:

Consumentenbond

Independer

Zorgverzekeringvergelijker

Prijsvergelijk


11 opmerkingen:

  1. Zo nieuw is het gespreid betalen van je eigen risico niet. Ik doe dit al 3 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ouders betalen ook elke maand gespreid hun eigen risico, mochten ze het dat jaar niet volledig opgebruiken, dan krijgen ze wat terug. Dat is ook al wat langer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij moeten alle zorgverzekeraars voor aanstaande zaterdag toch hun premie bekendmaken? Volgens mij hebben ze dat nog niet allemaal gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is allemaal erg laat dit jaar. Vorig jaar op 15 november en nu op de 17e. AnderZorg nog niets op hun website.
      Vreemd allemaal.

      Verwijderen
  4. Vaak blijft de tandartsverzekering onderbelicht, terwijl je daar heel veel voordeel uit kunt halen. Als je jong bent zal het voordeliger zijn om je daarvoor niet te verzekeren, maar er komt een omslagpunt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam nooit uit met mijn tandartsverzekering. Ik heb een duur gebit. Met mijn lagere inkomen blijk ik regelmatig in aanmerking te komen voor aftrekpost belasting. Tot nog toe dan. Nu ik lijfrente heb netto 12 x 303 weet ik het nog niet zo precies.

      Verwijderen
  5. De Friesland heb ik gehad, maar afgelopen jaar stapte ik over naar Unive.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zitten al een paar jaar bij Anderszorg. Ik ben er niet ontevreden over, maar ik ga toch weer vergelijken. Ze zijn wel het goedkoopst, maar soms mis ik toch ook wel dingen waarvoor ik verzekerd zou willen zijn, die ze niet bieden.
    Ik ben benieuwd, ik ga maandag direct even op Independer kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb vannacht om 1.09 uur mijn polis per mail ontvangen. Gisteravond laat waren er nog geen premies te zien op de site. Ik zit bij VGZ. De premie valt me mee, ik had erger verwacht. Ik heb het hoogste vrijwillig eigen risico. Komend jaar gooi ik de aanvullende verzekering er uit: weinig aan gehad. Ik heb alleen dit jaar een aanvullende verzekering genomen omdat ik dreigde fysio nodig te hebben. Maar het was niet nodig, na 1 consult wandelde ik weer de deur uit en meer sporten was wat me van de klachten afhielp. Dus exit aanvullende. Tot 2013 zat ik bij Anderzorg, ik ga eens kijken of ik daar naar terug ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fjoeii, net gezien. Anderzorg wordt als je het hoogste eigen risico kiest, 9 euro per maand duurder. En als je het standaard eigen risico kiest stijgt de premie naar 102 euro. Dat is voor een prijsvechter best een forse verhoging.

    BeantwoordenVerwijderen