woensdag, december 07, 2016

Beloftes, beloftes, beloftes

Vandaag zou Online over gaan van sloom internet tot 9 mbit naar 100 mb. De Online klantcontactpersoon had het me verteld vorige week. Telefonisch, dat is logisch.  Ik verlengde mijn abo voor deze snelheid en hup, alles werd geregeld.......

Maar die beloftes van Online, kloppen niet altijd. Soms wel en soms niet. Een beetje een gok dus hoe het uitpakt. Het is overal wat natuurlijk.  Mijn motto is ´afspraak is afspraak´en lukt me dat niet, dan communiceer ik daarover. Maar ik ben niet perfect en soms laat ik een steek vallen.

Vandaag kreeg ik ander internet. Dat wel. Het vorige week ontvangen nieuwe modem geInstalleerd, smart tv bijgewerkt en de vaste telefoon ook niet vergeten. Het stond het nieuwe internet. Voila.

Het werk was gedaan, maar de beloofde snelheid kwam niet. Bijna 9 mbit en dat was niet sneller dan vorige week.

Nog een keer bellen en ja, nu is mijn abo omgezet en Op 13 december heb ik snel internet. Een heel jaar lang.  Leuke quote van de telefoonmeneer: 'U hebt de e-mail verkeerd geïnterpreteerd' en even later kwam het woord dat Mark Rutte ook regelmatig gebruikt: 'Sorry'.

Al langere tijd ben ik bezig om twee van de vier e-mail adressen om te zetten. Er blijven nog twee zakelijke e-mail adressen over. Ik gun mezelf een jaar om van deze e-mail adressen af te komen en dan stap ik over.  Naar ergens waar nog sneller internet bestaat voor een redelijke prijs.

Ik heb internet en telefoon van Online.  TV gaat via de digitale kabel. 

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk is het internet nu dan ook echt snel vanaf 13 december! Wel fijn dat het mogelijk is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah ja, strijden tegen Het Systeem... Een van de lastigste tegenstanders die er zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is echt aan te raden nooit de emailadressen van je provider te gebruiken, maar een gmail adres, of nog veel beter en professioneler, een adres bij een domein wat je zelf hebt. Scheelt veel gedoe met het weer doorgeven van andere adressen (en dat is soms zelfs nodig omdat providers van naam veranderen of worden opgekocht).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt. De app horende bij de domeinnaam is niet handig. Vandaar.

      De stamrecht BV en de daarbij horende UWV e-mail is te wijzigen.

      Verwijderen