dinsdag, december 13, 2016

Een lekker gerecht van bijna alles uit de moestuin

Lekker vegetarisch gerecht met:

  • Puree van pompoen met aardappelen
  • Prei er bovenop
  • Kaas en zonnebloempitten daarboven
  • Kwartier in de oven, dat moet langer. Kaas was nog te wit.


De prei en de pompoen kwamen uit de moestuin. Volgend jaar teel ik op een stuk met 200 m2 en een kasje dat ik voor Zuid-Hollandse begrippen samen voor slechts €260 huur.
Ik hoop dan veel meer te telen, het hele jaar door,  Nu heb ik een paar boerenkoolplanten, wat prei en spruitenplanten. Maar wat zou het leuk zijn, als ik ook aardperen en winterpostelein kan telen en in ieder geval meer spruitenplanten. Dan kan ik het hele jaar vers uit de moestuin eten.

Ik hou van spruiten. Echt geteelde spruiten zijn zoeter dan de supermarkt spruiten. Maar spruiten kun je lekker maken met champignons, gebakken uitjes of kastanjes. Ze zitten bomvol vitaminen.

3 opmerkingen:

  1. Lekker he.
    Vergeet bietjes niet, ook een goede wintergroente, en pastinaak(die kan je zelfs met vorst nog oogsten, zeker niet te vroeg oogsten!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Bieten moet je inkuilen, net als wortelen. Kost ruimte. Ik hoop meer bieten te oogsten.

      Verwijderen
  2. Wat een origineel gerecht! En leuk dat het uit eigen tuin komt helemaal : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen