zondag, december 18, 2016

Forse uitgaven die me te wachten staan

In deze tijd wachten mij weer forse uitgaven, zoals de zorgverzekering €890,... inclusief een korting van 2%.

De volgende uitgave is mijn vakantie  Ik ben straks in Spanje en ik krijg daar een appartement met uitzicht op zee. Dit appartement huur ik voor een maand voor €750 euro. Inclusief keukentje. Omdat ik voor een appartement de luxe vorig jaar aan de balie van het apppartementencomplex al voor maand huurde, waarbij slechts een keer per week wordt schoongemaakt huur ik dit voor deze lage prijs Ik heb regelmatig heimwee naar deze plek. Uitzicht op zee, als je over en ander hotel heen kijkt, op de 8e of 9e verdieping. Ik zie uit naar de vakantie. De wandelingen die ik daar maak, met een wandelgroepje. Ik ga met het OV op excursies. Omdat ik begin dit jaar Spaans voor toeristen leerde, moet dit nu te doen zijn.

De contributie voor de watersportvereniging ga  ik weer voldoen Dit kost me €620 voor een heel jaar. Het onderhoud van de buitenboord motor kost €250 euro. Inmiddels weet ik welke naam mijn boot krijgt en dat is 'Denique'. Dit is Latijns voor eindelijk, maar kan ook als tenslotte bedoeld zijn. Het is een lang gekoesterde droom die eindelijk is uitgekomen. Ik ben er nog niet helemaal uit. 'Who cares' of 'At last'  zijn ook goede namen.
Mijn mini bootje een sloep, is wel heel leuk. Ik krijg complimenten over deze boot.

De kroon die vernieuwd gaat worden of is het een implantaat? Het kost veel.  Ik hoop dat er een einde komt aan al deze periode waarin er weer een deuk in mijn portemonnee wordt geslagen.

De moestuin met kasje kost me €260 en voldoe ik eind januari.

Komend jaar ga ik naar Australië. Het is een wens van jaren. Volgend jaar ben ik 64 jaar. Dus hoogste tijd om die wens in te wisselen. Als ik nog langer wacht, dan ben ik misschien te oud.  Vele jaren uitgesteld, maar komend jaar komt het er van.

5 opmerkingen:

  1. Dat doet misschien even pijn in de portemonnee, maar wat er tegenover staat moet het zeker waard zijn. Wat een fantastische vooruitzichten voor 2017! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tatam! Hartstikke goed bezig!
    Ik geniet met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een inspirerend verhaal. Ik ben zelf net met pensioen gegaan en wil ook mijn wensen gaan vervullen. Nu heb ik de tijd en heb ik een leuk pensioen overgehouden. Dus waarom niet? Een verre reis kan ik ook beter nu doen nu ik nog fit ben. Je weet het nooit. Maar op een goed 2017 en dat het een mooie reis mag zijn in Australë!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn inderdaad flinke bedragen. Maar zeker die vakantie lijkt het me helemaal waard. En wat leuk dat je je wens om eens naar Australië te gaan gaat verwezenlijken volgend jaar.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goede goede voornemens!
    Veel plezier op alle reisjes.

    Ennee: ik stem voor Denique. Die anderen zie ik al veel, en vind ik altijd flauw. Denique klopt gewoon helemaal bij jouw verhaal

    BeantwoordenVerwijderen