donderdag, december 15, 2016

Heb ik nooit een schrijversblokkade

Mijn inspiratie is soms helemaal vertrokken. Of ik dan een schrijversblokkade heb kun je je afvragen. Zeker wel. Soms heb ik nul inspiratie en nul zin om te schrijven. Dan sla ik een dagje of langer over.

Sinds een paar jaar blijf ik dichter bij het onderwerp consuminderen. Ik sta achter alle blogjes die ik schrijf. Ik kan ook schrijven voor anderen. Zo schreef ik een blog over huurders, terwijl ik zelf helemaal niet huur. Maar ik kan me inleven in anderen die huren. Aan de grote huurverhogingen die de afgelopen jaren de huren opstuwden.

Zorgpremies zijn ook zo iets. Tuurlijk, ik heb ook een zorgverzekering en ik heb jaren gekeken of ik ergens voordeliger uit kon zijn. Maar de jaren tikken verder en dan wil ik een zorgverzekering met vrije artsenkeuze.  Een zorgverzekering die iedereen accepteert. Gewoon zo, bij DSW. Ook al erger ik me aan het maximum bedrag van €540 per jaar voor tandartskosten. Niet voor mondhygiëne kosten. Dus heb ik me niet aanvullend verzekerd. Zou ik een twintigjarige zijn, dan boeit het me helemaal niet, vrije artsenkeuze.

Een korte tijd ben ik zelfs schuldhulpmaatje geweest. Het heeft mijn kijk over inkomen en besteding veranderd. Ik heb geleerd, dat mensen die psychisch in de war zijn, totaal geen zin hebben in hun adminsitratie.

Omdat ik niet meer werk, merk ik dat ik anders tegen het geld kijk. Inmiddels heb ik zoveel dingen meegemaakt en mijn financiën zijn redelijk op orde. Niet tot op het dubbeltje meer, maar toch. Mijn uitgaven zijn minder dan er binnenkomt. Maar de grote uitgaven die vergen soms veel van mij en de buffer.  Een tijd terug schreef ik over de grote uitgaven die ik had afgelopen jaar. Inmiddels is mijn spaarsaldo weer bijgespijkerd. En zie ik de toekomst weer met vertrouwen tegemoet.


10 opmerkingen:

  1. Ik ben pas net begonnen met mijn blog en heb gelukkig nog geen inspiratieloze dagen gehad. Ik ben er wel bang voor dat dat een keer gaat komen. Tot nu toe heb ik een lijstje met onderwerpen gemaakt die ik ooit nog een keer wil behandelen in een blog. Daar put ik voorlopig nog wel even uit. Als die inspiratie op is, zien we dan wel weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijstjes die heb ik ook. Plus allemaal artikeltjes naast de pc.

      Verwijderen
  2. Soms kan het computerscherm je inderdaad zo aanstaren, en dan kun je niet op ideeën komen. Gelukkig biedt het leven in de regel genoeg nieuwe inspiratie.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt veel ideeen en komen uit onverwachte hoeken. Je schrijft veel. Ook veel tijd nodig om onderwerpen te zoeken.

      Verwijderen
  3. Heel herkenbaar, zoals Huisvlijt zegt, vooral op dagen dat er eigenlijk niets gebeurt. buitenshuis krijg ik meestal wel inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel lezen en een grote nieuwsgierigheid helpt. Maar dat schrijven is ook een ding. Het moet aantrekkelijk geschreven worden. Het onderwerp moet passen bij de grote algemene deler van interesses.
      Scherp zijn en schuren geeft drie keer zoveel lezers, maar wordt niet gewaardeerd.

      Verwijderen
  4. En je moet wel een aanleiding hebben of krijgen om iets te schrijven. Meestal is dat iets in je eigen leven (maar die onderwerpen heb je nu wel laten zien) of buiten; via krant of kennissen of... Dus als je niet werkt, is die input wat minder. Tja. Ik vind toch wel dat je veel verschillende onderwerpen beschrijft en je niet alleen aan je eigen leven houdt. Prettig! Misschien kun je concrete tips geven om meer mensen hun zorgverzekering te laten vergelijken. Ik vind dat echt een hels karwei en zie er tegenop (en ik ben nog een consuminderbikkel...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt het goed gezien. Ik zie mezelf nu meer als een schrijver, dan als een echte consuminderaar.

      Verwijderen
  5. Ik heb het soms ook wel, vooral dat ik dan gewoon ook geen flauw idee heb waar ik over kan schrijven. Ik wil ook niet tig keer over hetzelfde doen. Dat kan als je op dat moment heel enthousiast ben, maar ik kan het niet op commando. Oh, en soms dan heb ik een hele rits ideeën en ben ik ze weer vergeten op het moment dat ik achter de computer stap...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb in mijn notitieapp op de smartphone v.v. IPad een lijstje met to blog staan. Daar put ik uit.

      Jij kunt altijd nog een doel extra beschrijven....:-)

      Verwijderen