zondag, december 04, 2016

Het gasverbruik van 2016

De isolatie van de vloer met EPS  betaalt zich terug in comfort.  Zojuist nog even de meterstanden met vorig jaar vergeleken.  Het gasverbruik was vorig jaar 621m3 en nu is het 629m3.

Het kostte me 2.500€, maar ik heb geen kouwe kuiten meer door de koude vloer. Ook al was die met 6 cm piepschuim geïsoleerd. Er waren koude bruggen, en als er ergens iets niet goed zit, dan voel je dat overal.

Mensen adviseerden me een kleed te nemen, maar ik wilde niet. Weet je wel hoeveel gedoe dat is een vloerkleed? Vlekken, constant stofzuigen, opletten met wat er op de vloer valt.  Werkverschaffing is een vloerkleed.

Ik kook op gas, dus er mag wat vanaf. Het waterverbruik is hoger dit jaar. Ik kan niet zeggen hoeveel meer er gedoucht is. Onmogelijk. Ik douch niet alleen.

Vorig jaar was ik zuiniger op de CV dan nu. Op dit moment moet ik de CV om 5 uur 's middags al hoger zetten en ik zet hem maar op 21 graden.  Ik geniet er ook van. Lekker hoor 21 graden. Vorig jaar was het maximum 20 graden.

Ondanks al deze luxe toch een gasverbruik dat ondanks de lage temperaturen laag is.  Vorig jaar hadden we een zacht najaar en winter.  Nu kon er al een keer geschaatst worden.
Zolang het niet sneeuwt en de zon blijft schijnen is het overdags genieten. 

2 opmerkingen: