zaterdag, december 03, 2016

Mijn definitieve aanslag over 2015 is al binnen

De vlag kan uit! 🇳🇱 Vandaag ontving ik de definitieve aanslag over 2015. Wat snel! In april 2016 ontving ik de definitieve aanslag over 2014. 
Over 2015 had ik geen gewone aangifte meer. Ik ontving een iets andere. Ik ben voor de belastingdienst nu een echte ondernemer, terwijl ik meerdere inkomens heb, waaronder WW. Ik noem dat vaak een plakbandpensioen. Een aan elkaar geplakte samenraapsel van inkomen.

Nog steeds geen definitieve aanslag over de stamrecht BV heb ik ontvangen. Geen enkele dus. De eerste aangifte vulde ik in juli 2015 in en de tweede  aangifte eind mei 2016. Ik wacht er al lang op. Ik heb gezegd dat ik de vlag ga uithangen als ik eindelijk de eerste definitieve aanslag van de BV heb ontvangen. Het kan wel vijf jaar duren, bij de super geautomatiseerde afgeslankte Belastingdienst. 

Voor mijn privé aanslag, maar toch zakelijk hang ik nu alvast een kleine digitale vlag uit. 🇳🇱

Het voelt prettig en ik verwacht en hoop dat de definitieve aanslag van de BV er misschien binnenkort aankomt, 
Het is zo irritant dat ik de volgende aangifte al invul voordat ik goedkeuring verkreeg over de voorgaande aangiften. De voorlopige aanslagen ontvangt iedereen meteen. Zo simpel. Het grotere werk, als je aangifte er uit gegooid bent, dat duurt echt lang. Tot vijf jaar wel. Normaal is 3 jaar. Maar lang blijft het.

Wat ging het vroeger toch allemaal simpel. Boven de ZVW grens, niets te maken met al dan niet te betalen extra ZVW. Ik ontving snel mijn definitieve aanslagen. Alles ging zo soepel.

2 opmerkingen:

  1. Ha, gefeliciteerd met je definitieve aanslag over 2015!

    Dit wordt nieuw terrein voor mij. Altijd 'gewoon' in loondienst geweest en straks bij de aangifte over 2016 ga ik mezelf aanmerken als ondernemer (nu nog naast een baan in loondienst).

    Ik begrijp dus dat het 100 jaar kan duren voordat je een definitieve aanslag hebt? Fijn vooruitzicht...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het eerste jaar duurt bij mij lang. Van anderen gehoord dat het bij hun niet het geval is.

      Het hoeft bij jou minder lang te duren....

      Verwijderen