dinsdag, december 06, 2016

Schuldig: 'Als ondernemer niet digitaal aanpassen'

Het programma Schuldig was gisteravond op tv. Wat mij het meest trof was dat de ondernemer van Dierenspeciaalzaak  Ambulia aan de Havikslaan 9 te Amsterdam - Noord, die volgens de KvK.nl nog steeds staat ingeschreven, niet tijdig de omslag naar internet heeft gemaakt.  Hij is gehecht aan de dieren die hij verkoopt. Een duif wordt verkocht en bij het schoonmaken van de pootjes en ook daarvoor zegt hij tegen de duif, dat hij het geld nodig heeft.  Hij verexcuseert zich bij de duif.

Op Google maps staan 7 reviews die allemaal positief zijn.  Aan zijn kennis ontbreekt het niet. Zijn zakelijk instinct is gebrekkig. Zijn boekhouder die in de zaak komt, geeft hem adviezen. Maak het schoon, plaats de koelkast ergens anders. Verkoop via een website en breng je spullen rond.

Deze adviezen komen niet aan.  Zijn bedrijf heeft nog een vermelding in de KvK en komt nog niet voor in een insolventieregister.

In de uitzending van gisteren is zijn faillissement nog vooruit geschoven.

Een eenvoudige Facebookpagina heeft hij inmiddels.


5 opmerkingen:

  1. Ha, het viel mij ook al op dat het hem nogal ontbreekt aan zakelijk inzicht... Ik begreep dat hij inmiddels 40.000 euro schuld heeft. En ook dat hij er veel nieuwe klanten bij heeft dankzij het programma, maar ik ben bang dat hij het daar op deze manier niet mee gaat redden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als hij maar meer geld heeft en dan met duwende stuurkracht en hulp komt hij meer op het goede pad.
      Iemand die een website bouwt bijvoorbeeld.

      Verwijderen
  2. Er was een artikel op AT5 (locale tv en FB) en de uitzendingen hebben hem wel geholpen, ik hoop dat iemand hem ook helpt met online enzo. De winkel heeft wel een FB pagina. Het gaat dus wel iets beter nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zijn FB toegevoegd. Eerlijk gezegd FB zet bedrijfspagina's tegenwoordig klaar voor ondernemers. Voor mijn bijverdienste staat er ook 1 klaar. Maar ik heb het al druk genoeg.
      Als de omzet weer minder wordt door nog meer concurrentie is het een dingetje om te doen.

      Verwijderen
  3. Ik volg het programma ook erg graag. Ik heb de aflevering van maandag nog niet gezien, maar ik schrik elke keer weer. Er zit wel degelijk een factor pech in, maar mensen laten het ook wel heel ver komen. Ik heb hier eerder al een blog over geschreven en ik merk dat dit op het internet leeft. Ik word namelijk er goed gevonden door die ene blog. Vandaag of morgen toch maar weer even deze aflevering terugkijken.

    BeantwoordenVerwijderen