vrijdag, december 09, 2016

Stel je krijgt onverwacht een smak geld

Het loopt weer tegen de grote nieuwjaars trekking van de Postcodeloterij. Opeens krijg je allemaal onderzoekjes. En verhalen over de Postcodeloterij. Het zou mij niet verbazen, als sommige van deze 'nieuwsberichten' gesponsord worden. Dat gebeurt vaker dan jij denkt.

Wat het met de prijswinnaar doet is dit:

Een Belgische straatveger die dit jaar 168 miljoen euro won, dacht er over om wat geld weg te geven. Hij en al zijn personalia haalden het nieuws. Teveel mensen wilden geld aan hem vragen. Want zij vonden dat zij het harder nodig hadden dan de winnaar....
De man sloeg met zijn gezin op de vlucht. Gek werden ze er van.

Onderzoek naar winnaars van de grote geldprijzen van de Postcodeloterij geeft aan, dat winnaars met minder dan 1 miljoen vrijgeviger zijn met geven aan hun naasten, dan mensen die meer te verdelen hebben.

Miljonairs kopen direct een auto. Mensen zonder miljoen lossen vrijwel eerst het huis af en doneren geld aan hun kinderen. Hun kinderen kunnen dan een huis kopen.
Met de huidige huizenprijzen is het geld verdampt.

Je zou zeggen, waarom stoppen ze niet met werken en genieten van een vrij leven? Dat valt tegen. Iets minder werken wordt vaker gedaan, maar helemaal stoppen niet. Toch vinden dat zij vrijer leven. Inderdaad. Als je geld hebt kun je keuzes maken. Je hoeft niet slaafs ja te zeggen tegen je baas. Je bent financieel onafhankelijk.

In de kroeg geven de winnaars  niet vaker dan voorheen een rondje. Slechts 55% trakteert iets op het werk.

Als ik de postcodeloterij was, gaf ik ze allemaal het boek of een lezing over 'Het nieuwe Nietsdoen'. Zo simpel is het.
Gij zult genieten en leren om hobby's te hebben. Je leven zelf in te vullen.

Stel er valt een prijs in mijn postcodegebied. Dan zullen mijn buren een prijs winnen en ik niet. Zo simpel is het.

6 opmerkingen:

  1. Haha, ja, voor mij is het ook onmogelijk om een prijs te winnen. Iemand die slim met zijn geld omgaat, doet niet mee aan dit soort loterijen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onderzoek naar winnaars van de grote geldprijzen van de Postcodeloterij geeft aan, dat winnaars met minder dan 1 miljoen vrijgeviger zijn met geven aan hun naasten, dan mensen die minder te verdelen hebben.

    die meer te verdelen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd wat ik zou doen, want mijn huis is al bijna afgelost, mijn auto is prima, en verder??
    Wel een rethorische vraag, want ik heb geen lot. En manlief ook niet. Wij stoppen dat geld in de aflossing...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook geen lot. Maar zou wel weten wat ik met een leuk bedrag zou doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik aan mijn consuminder avontuur begon was 1 van de eerste dingen die ik deed, de postcodeloterij opzeggen.
    Sindsdien dus ruim 300 euro gewonnen.......

    BeantwoordenVerwijderen