vrijdag, december 02, 2016

Vandaag weer nijdig over de grote prijsverhoging zorgkosten

Als oudere is het verstandig verzekerd te zijn bij een zorgverzekering die niet moeilijk doet...

DSW is mijn zorgverzekeraar waarbij ik zorg krijg in alle ziekenhuizen, apotheken en huisartsen. Maar die prijsverhoging. Man, man, wat hoog.

Voor dit jaar betaalde ik 890,76 (jaar verzekerd en hoogste eigen risico). Voor 2017 mag ik 1009,80 ophoesten. 

Tandartszorg is onzin om mij te verzekeren. Mondhygienisten worden niet vergoed, alleen die vijf minuten die de tandarts gebruikt om je gebit te reinigen. Daar heb ik dus niets aan. Fysiotherapie is ook al niet aan mij besteed. Terwijl dat hetgene juist is om je juist bij DSW te verzekeren in hun top aanvullende verzekering.

Blijft over dat ik me, gezien mijn leeftijd 250 euro meer betaal, dan bij de twee goedkoopste volgens. Ergerlijker Independer en liever bij DSW blijf. DSW wordt ook heel goed beoordeeld door de klanten.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind nog geen 85 euro per maand niet veel voor een zorgverzekering.

    Is er een stuk tekst weggevallen in de één na laatste zin?
    Je schrijft:
    Blijft over dat ik me, gezien mijn leeftijd 250 euro meer betaal, en liever bij DSW blijf.
    Ik begrijp niet goed wat je bedoelt, alleen dat je bij DSW blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1009,80 is veel. Ik betaal 4 x 90 voor mondhygieniste en twee keer X bij tandarts. Ik betaal 1x€95 bij de NTTT arts en honderden euro's bij webwinkel de Roode Roos voor vitaminen.

      Ik heb geen fysio, geen bril, geen hoortoestel, geen Joost mag weten wat. Alleen twee keer een bloedonderzoek van 29 euro per keer.
      Dit jaar stak een wesp me en ik kocht middelen bij de apotheek. Vallen buiten de verzekering, uiteraard.
      Ik heb ter informatie een scan laten doen in het zkh van 85 euro.

      Dat waren alle zorgkosten.
      Verhoudingsgewijs voor preventie ben ik veel geld kwijt. Preventie wordt niet verzekerd.

      Bij andere verzekeraars worden de kosten voor mondhygiëne wel meegenomen, maar dan kom je al snel uit op 360 euro.

      Maar je weet niet wat er ooit nog kan gebeuren. Dus verzekeren moet.

      Ik ben de Nieuw-Zeelandse mossel voor artrose nog vergeten. Kost veel, maar ik heb het nodig.

      Verwijderen
  2. Ik schrok dit jaar ook redelijk van mijn zorgpremie (ik zit ook bij DSW, maar ze zijn allemaal flink omhoog gegaan...) Voor dit jaar laat ik het nog even voor wat het is (ik heb al genoeg aan m'n hoofd met een nieuw huis), maar volgend jaar ga ik me wel echt verdiepen in de verschillende verzekeringen en premies.

    BeantwoordenVerwijderen