donderdag, december 08, 2016

Versobering kwijtschelding belasting hoogheemraadschappen

Voor de minima wordt het komend jaar nog harder buffelen. De laatste jaren is er bezuinigd op de uitkeringen, de huren stegen exhorbitant.
Het leven is er niet beter op geworden.  Vanaf volgend jaar worden de belastingen voor de hoogheemraadschappen ook nog eens minder kwijtgescholden. 

Ik las dit bericht onder andere in Binnenlands bestuur.  Dat scheelt nogal wat. Niet overal in Nederland wordt beknibbeld. De grootstedelijke gebieden, zoals Delfland bouwen dit het snelst af. 

Juist nu ik vanmorgen hoorde dat de inflatie hoger is dan de rente. Ik heb het gemerkt bij de boodschappen. Het lijkt wel of alles duurder wordt, 

Alles wordt duurder, de minima ontvangen niet meer geld en  de kwijtschelding op belastingen wordt verminderd. In Hoogezand-Sappemeer, mag je full-time pakketjes sorteren, zonder dat je iets. Eer ontvangt dan de reguliere bijstand. De stille armoe wordt nijpender hierdoor. 


Heb ik een oplossing? Nee, dat heb ik niet. Het enige lichtpuntje is dat in steeds meer gemeenten hetgeen van wat je bijverdient je een deel mag houden. Daarmee kun je compenseren. 

1 opmerking:

  1. Ik hoorde gisteren op de radio ook dat de inflatie stijgt. Ik had het zelf nog niet gemerkt eerlijk gezegd. Inderdaad wel heel vervelend, juist als je zo weinig te besteden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen