woensdag, januari 18, 2017

De kosten van een bruin leven

Of ik naar de Canarische eilanden was geweest  vroeg de boer vandaag, waar ik de melk haalde.

Wat ben je bruin zeiden familie en vrienden op mijn verjaardag maandag tegen me. Ja het valt op. Niet alleen het land is wit, iedereen is wit. Ik steek af!  

Tijdens mijn vakantie had ik via videobellen een dik ingepakte witte zus gezien en  gesproken, terwijl ik op een terras in de zon zat. Ik had alleen een topje aan en zij een trui en een fleece vest. Ze bezuinigt erg op energie in haar vrijstaande mooie huis met een vette hypotheek.  Het was haar man die direct begon te bagatelliseren. 'Dat is nog van de zomer op de boot', zo sprak hij.   Met bagatelliseren, moet je bij mij niet aankomen.  Ja, hoor, ontken maar dat ik bruin ben geworden in de winter, terwijl je via Facetime gezien hebt dat ik buiten was, terwijl de zon scheen.


Bruin geworden  dus, door een maand in Spanje te verblijven. Inmiddels heb ik de totale kosten van deze maand  bij elkaar geteld 

De kosten zijn € 1.546 van een maand zonnebank, die de griep ver weg houdt:

€ 750   Appartement
€ 185   Transavia ticket
€ 611   Zak-, huishoudgeld en plaatselijke reiskosten

10 opmerkingen:

  1. 'Onbetaalbaar' ! Heerlijk dat je er even tussenuit bent geweest en fijn weer wat van je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Valt mee! 1 weekje wintersport is even duur of duurder en nu 1 maand plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huishoudgeld had je hier ook nodig gehad en je hebt in Nederland nu ook een maand lang veel minder gas, water en elektriciteit verbruikt. De prijs valt mij nog mee, een maandje in de zon lijkt me heerlijk in deze tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat valt mij ook erg mee, en zoals al in andere reacties te lezen valt heb je zak- en huishoudgeld ook thuis nodig. Heerlijk hoor! En bij deze welkom terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dieet met een pond groenten per dag helpt de kosten laag te houden. Ik kook. Daarom is een appartement heel geschikt. Geen vlees zelden vis. Een enkele keer ergens gegeten.

      Verwijderen
  5. Dat klinkt heel betaalbaar.
    Alleen al om hier de gladheid te vermijden zou het mij ook wel lokken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zeg! En inderdaad; bepaalde kosten zou je thuis ook hebben. Nu heb je er mooi extra van genoten en naast die griep ook misschien wel een winterdepressie afgewend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vriend en ik willen later als we groot zijn, lees oud en gepensioneerd, minimaal een maand of 3 naar een warm oord...mag best heel ver weg zijn... Heerlijk lijkt me dat! Dus nu hard sparen, om toch in de toekomst zulke reizen te kunnen maken. Lekker genieten van het goede leven!

    Gr. Bouk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk nog minder want hier heb je ook huishoudgeld nodig. De normale wekelijkse uitgaven moet je er eigenlijk van af trekken. En laat ze maar praten. Jij bent lekker naar de zon geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En uiteindelijk ben je nog goedkoper uit! Je hebt de dure feestmaand gemeden. :) Ik ga het volgend jaar ook eens overwegen!

    BeantwoordenVerwijderen