maandag, januari 30, 2017

Gelukt, de boottraler verkocht via Marktplaats

Via Marktplaats verkopen, ik ben er geen ster in. Haat-liefde verhouding met Marktplaats is beter op zijn plaats.
Die trailer, is lastig te verkopen zo leek me. De kabels zaten nog in de boot. De boot staat op bokken te overwinteren op de watersportvereiniging. De trailer kon weg. Gewoon dat. Weg.

Wat moest ik vragen voor die trailer die al 16 jaar oud is? Ik zag trailers staan voor €450. Dat moet toeval geweest zijn. Trailers zijn hot. Een paar dagen later zag ik helemaal geen trailer meer te koop staan.

Niet gehinderd door enige kennis, zette ik mijn trailer voor €450 op Marktplaats. Dat moest het dan maar worden. Twintig euro rekende ik af voor de service. Meteen hierna ging ik naar de keuken en ik hoorde de telefoon. Nog geen vijf minuten later! Of ik akkoord ging met €400.
'Ja' zei blonde ik. In totaal heeft het me €380 opgeleverd, de kosten voor het plaatsen van de advertentie moesten er van af. De trailer kostte me €93,17 inclusief btw voor een heel jaar stageld.

Heel snel reageerden nog twee potentiëe kopers, terwijl de advertentie al op 'gereserveerd' stond.

Vanmorgen werd de trailer gehaald door een bedrijf dat trailers verkoopt en boten verhuurt. Hij tikte de €400 contant uit een envelopje, waar volgens mij genoeg in zat voor nog een contante trailer aankoop.
Zodra de boot in het water ligt, dan breng ik de electriciteitskabels. Nu de boot op de bok staat kan ik onmogelijk in de kajuit waar ze in een la zijn opgeborgen.

Nu ik 'de koe in de kont kijk' durf ik te zeggen, dat ik te weinig ontvangen heb. Aan de andere kant had ik het nog slechter kunnen doen, omdat ik zelfs overwogen had, de trailer aan de oud ijzer boer mee te geven. Deze man bood mij dit aan: 'ik kom de trailer gratis ophalen'.


4 opmerkingen:

  1. Goed gedaan hoor! Snel ervan af en weer een mooi bedrag in the pocket!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook netjes hoor. En nu ben je er tenminste van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een mooi bedrag, en je bent het ding in ieder geval kwijt. Goed gedaan!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen