woensdag, januari 25, 2017

Is het alweer de 25e?

Rond de 25e maken de automatiche incasso's  en een automatische betaling mijn vaste lasten betaalrekening leger. Mijn hoofdinkomen, de WW arriveert iedere vier weken bij mij op een woensdag.  Deze maand was dit de 18e januari en in december op de 24e. Dat maakt alles afwisselender.

Wie 'graait' er maandelijks zoal? Dat is de energie, mobiele telefoon, kabel tv, wegenbelasting, ASN bankkosten, Online internet, Basic Fit, een paar dagen later gevolgd door de woonverzekering en een week later volgt dan het Pathe Unlimited abonnement, samen met eventuele parkeerkosten en om de maand af te maken een automatische betaling op de 14e om mijn hypotheek aan de stamrecht BV te betalen.
Dan blijft het een poosje stil en begint een maand later alles opnieuw. Een automatische betaling van mij aan de kerk geschiedt rondom de 25e. Vaste vrijwillige bijdrage zou je dit ook kunnen noemen.

Het is leuk om maandelijks drie inkomensmomenten te hebben. Ik kan het iedereen aanbevelen. Het grootste inkomensmoment is de  WW, die ik sinds maart 2014 ontvang vierwekelijks ontvang.  In het begin onwennig. Nu ben ik er al volledig aan gewend. De vierwekelijkse woensdagse uitbetalingdatum staat in mijn agenda. Deze uitbetalingen komen snel. Soms heb ik helemaal niet in de gaten, dat het al weer zover is en in sommige maanden kijk ik er naar uit. 

Rond de 23e komt  het 10% ABP deeltijdpensioen voor privé uitgaven en of leuke dingen spaarpotje binnen. Hiervan moet ik €100 voor belastingen sparen. Dit wordt verrekend met de jaaropgave inkomstenbelasting.

Rond de 8e van de maand betaalt de Aegon mijn lijfrente uit.  Ook dit zet ik direct op mijn spaarrekening.
'Hoppa' zeg ik in gedachten, wanneer ik dit overboek naar Moneyou. Daar blijft dat geld niet eeuwig staan hoor.  Alsmaar doorsparen zou geleid hebben tot een vrijwel niet afgeloste hypotheek en een vermogensrendementsheffing. Wie wil dat nou?

Als je helemaal geen vaste lasten wilt hebben, dan heb je behalve een afgelost huis een off grid huis moeten hebben en weinig wensen, zoals deze  (02:27 minuten)

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk filmpje en gaaf dat konijn ook. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat hard he! Hier is het ook zo; soms heb ik het niet eens in de gaten, andere maanden kijk ik er echt naar uit. Het filmpje ga ik nu even kijken, vast inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen