maandag, februari 20, 2017

Bioscoop abonnement is er nu ook voor de 'betere bioscoop'

Sinds vorig jaar is er het Cineville filmabonnement in 20 steden geïntroduceerd. Je kunt voor €19 euro per maand net zoveel films zien als je wilt.

Sinds 2005, ruim elf jaar heb ik een Pathe Unlimited abonnement. Ik betaal hier nu €19 voor. Elf jaar terug was dit €15 per maand. Ik kan ongelimiteerd vaak bioscoop films zien. 

In het begin van dit abonnement ging ik bovenmatig vaak naar de bioscoop. Nu kijk ik geselecteerder.  Iedere nieuwe abonnementhouder gaat heel vaak naar de bioscoop. 

Een nieuwe Cineville abonnementhouder liet me weten dat een Pathe abonnement niets voorstelde. Plebs publiek en plebs films.

Hij heeft gelijk in zoverre dat de gooi en smijt films, de films met effecten vooral voorkomen in Pathe. 
Zonder conflict geen verhaal. Zo is dat. 

Tot nu toe is het nog niet voorgekomen dat de Cineville abonnementhouder andere films heeft gezien dan ik in Pathe.
Het publiek in Pathe In de stad Rotterdam is anders dan in Den Haag. Dat heeft niet zoveel te maken met Pathe, maar met de locatie. Rotterdam is drukker dan in een kleine provincieplaats.

Ik voel me door de nieuwe Cinevilleabonnementhouder in een hoek gedrukt. Dat iemand nu eindelijk vaker naar de film gaat en dan beweert dat mijn elf jaar Pathe niet fijn is. Tja, wat moet ik zeggen. Ik denk dat ik er voorlopig helemaal niet op in moet gaan.  Ik vind het raar dat dit perfecte abonnement voor hetzelfde bedrag als bij Pathe op de markt kwam. 

Mocht je ooit een filmabonnement willen hebben, neem dan het Cineville abonnement. Je hoort er dan bij....😉. Je kunt voor de dag komen. 






8 opmerkingen:

  1. Cineville is er al een flink aantal jaren hoor en niet pas vorig jaar geintroduceerd. Ons filmhuis is er juist vorig jaar uitgestapt. Dat is wel heel erg balen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe veel jaar bestaat dit abonnement dan al?
      Waarom is dit filmhuis uitgestapt?

      Verwijderen
  2. Een beetje een flauwe opmerking van die Cineville abonnementhouder zeg. Trek je er niets van aan!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duidelijk iemand die de ander niet in zijn waarde kan laten, jammer hoor, lekker laten kletsen en genieten van je films. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pathé en filmhuis (voornaamste acceptatie van Cinneville volgens mij) zijn gewoon andere doelgroepen. Bij Pathé kan ik het gewoon niet vinden. Filmhuis wel. Ik heb nog geen films gezien die ook bij Pathé draaien die ik ook leuk vind. Filmhuis heeft ook veel documentaires, die heeft Pathé dan weer niet.
    Cineville is in februari 2009 gestart in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kun je gelijk in hebben,

      Bij het filmhuis hier zijn vaak films die ik al lang geleden gezien heb. Een keer ben ik daar geweest voor een film die ik gemist had.
      Betere films draaien kort bij Pathe.

      Verwijderen