woensdag, februari 01, 2017

Doelen voor de maand februari

Als je niet meer werkt glijdt de tijd door je handen weg. Zodra je ergens mee bezig bent, is er geen klok die je belet om daarmee bezig te blijven. Dingen kun je uitstellen, want morgen is er weer een dag.

Ik verzet me daartegen, maar ik moet toegeven dat ook bij mij de tijd wegvliegt. Veel meer projecten start ik op. De tijd vliegt. Er blijven korte eindjes. Juist omdat ik ook tijd heb om veel meer op te pakken. Regelmatig lees ik de kranten pas 's avonds, omdat ik 's morgens eerst andere dingen doe. Dan valt het allemaal tegen, duurt het langer en hoppa, weer een los eindje, omdat er iets mist, een afspraak niet nagekomen wordt, noem maar op. Maar ook omdat ik na lang werken vooral zin heb om leuke dingen te gaan doen.


Vandaar ook een doelenlijstje, waarvan ik hoop dat het echt afloopt.

De open source boekhoudprogramma Gnu Cash (gratis) , daar wil ik deze maand mijn stamrecht BV jaarrekening klaar in maken. Misschien ga ik later mijn administratie daar in bijhouden. 










De binnenkant van mijn huis schilderen. Alles, binnenkant ramen, de deuren, de buitendeur, de trap. Gewoon veel. Ik neem nieuwe deurkrukken. Ik heb (betaalde) klushulp. Dat is goed. Ik zie er tegen op, want linkerhanden en een groot project. Ik neem nieuwe deurkrukken. Bij sommige raamkozijnen moet er kit vernieuwd worden. Best een klus. Deze klus leefde al jaren, maar nu is het dan zover.

De nieuwe moestuin, blijft een grote vraag of dit van de grond komt. De moestuinverhuurder werkt niet mee. Praat wel, als ik hem spreek, maar het contract is op 1 februari nog niet getekend. Mocht het nu echt van start gaan, dan zijn jullie de eerste die het horen.

Mijn huiswerk maken, dat kost toch minstens 15 uur per week. Zeker omdat ik veel boeken lees. Bij het lezen let ik op schrijfstijl, dus even vlot lezen is er niet bij.... Ik lees graag in de bibliotheek voor een beter geconcentreerde manier van lezen. Thuis zijn er altijd nog losse eindjes, waar ik me aan erger. Mogelijk dat ik deze maand door het schilderen, minder lees.

Voldoende bewegen. Normaal Basic Fit en aquarobics, maar nu met het schilderen en moestuin opruimen, mogelijk minder vaak. Nog wat films zien, als het zo uitkomt.

Achtentwintig blogjes schrijven en publiceren......

2 opmerkingen:

  1. korte eindjes, losse eindjes.. twee keer deurkrukken, door de cursus is volgens mij alle spontaniteit verdwenen in jouw schrijfstijl, rare korte zinnen, herhalingen.. kortom... lees eens een paar blogs uit 2015.. toen schreef je losser en beter dan nu.. je let heel erg op schrijfstijl.. daarmee raak je juist jouw uniciteit kwijt. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste maand 2016 terug gelezen. Sommige weken spettert het, andere dagen iets braver en ook moeizamer.

      Momenteel heb ik teveel losse eindjes en gaat er regelmatig wat mis, waardoor het moeilijk is om alle ballen in de lucht te houden. Als er wat losse eindjes zijn opgelost en verwerkt schrijf ik hierover.
      Ik heb gemerkt, dat persoonlijke blogjes met onopgeloste dingen niet interessant zijn voor lezers. Het aantal lezers wordt dan minimaal.
      Dit zorgt mede voor verkrampt schrijven.

      Ik zal de analyse wat verder moeten uitwerken. Wat ik leuk vindt is beslist niet hoe anderen het waarderen.

      Verwijderen